• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom '98 Astra Sport geen elek ramen heeft maar wel e

Astraman

Woont hier bijna
Ik heb me weleens verwondert over het feit dat er 98-er Astra G Sport zijn, zoals de mijne, die wel elektrische spiegels hebben, maar geen elektrische ramen, heb al met vele mede eigenaren gesproken die zich hetzelfde afvroegen want het is een beetje een rare combi, wel betalen voor het een, en niet voor het andere terwijl ik toch vaker me raam los heb dan me spiegel verstel.....

Ik ben er uit hoor. Ik trof de prijslijst van de Astra G uit 1998 met de omschreven standaard uitrusting, en wat blijkt, elek. spiegels horen niet tot de standaard uitrusting maar, er staat een klein regeltje bij dat de Astra Sport wegens technische redenen niet zonder geleverd kan worden en dat je daardoor maar fl250,- betaalde ipv 450,-. Dus de reden dat dit zo is heeft waarschijnlijk gelegen in het productieproces.

Ik dacht altijd dat elec ramen ze zwaar was voor de sport. Dat hij niet standaard met elec ramen werd geleverd omdat dan het standaard ledig gewicht van de auto hoger kwam te liggen, en dat gaat dan natuurlijk ten koste van de prestaties, ik dacht dat dat het verhaal was

maar dat van jullie klinkt toch beter ;)

Ik dacht altijd dat elec ramen ze zwaar was voor de sport. Dat hij niet standaard met elec ramen werd geleverd omdat dan het standaard ledig gewicht van de auto hoger kwam te liggen, en dat gaat dan natuurlijk ten koste van de prestaties, ik dacht dat dat het verhaal was

maar dat van jullie klinkt toch beter ;)

[rquote=1888652&tid=144307&author=xladage]Ik dacht altijd dat elec ramen ze zwaar was voor de sport. Dat hij niet standaard met elec ramen werd geleverd omdat dan het standaard ledig gewicht van de auto hoger kwam te liggen, en dat gaat dan natuurlijk ten koste van de prestaties, ik dacht dat dat het verhaal was

maar dat van jullie klinkt toch beter ;)[/rquote]

Zal wel leuk zijn, deze maatregel en alsnog ook de 1.6 8V als sport leveren:P

[rquote=1888652&tid=144307&author=xladage]Ik dacht altijd dat elec ramen ze zwaar was voor de sport. Dat hij niet standaard met elec ramen werd geleverd omdat dan het standaard ledig gewicht van de auto hoger kwam te liggen, en dat gaat dan natuurlijk ten koste van de prestaties, ik dacht dat dat het verhaal was

maar dat van jullie klinkt toch beter ;)[/rquote]

Zal wel leuk zijn, deze maatregel en alsnog ook de 1.6 8V als sport leveren:P

ik heb ook een '98 sport met elek spiegels en voor elek ramen ... maar niet achter elek ramen ...

en iedereen lacht me uit als ze zien dat ik een sport uitvoering heb ... met een 2.0DTL ...

ik heb ook een '98 sport met elek spiegels en voor elek ramen ... maar niet achter elek ramen ...

en iedereen lacht me uit als ze zien dat ik een sport uitvoering heb ... met een 2.0DTL ...

[rquote=1888642&tid=144307&author=koenelsenaar]Stefan, heb j voor mij ook een scan of iets van een astra F folder?:P ben wel is benieuwd...[/rquote]

Ik wil NIET voordringen maar ik heb een paar astra F folders in PDF formaat. Als Mr. F ze niet heeft, vraag dan mij even. :D

Groet, Rik :D

[rquote=1888642&tid=144307&author=koenelsenaar]Stefan, heb j voor mij ook een scan of iets van een astra F folder?:P ben wel is benieuwd...[/rquote]

Ik wil NIET voordringen maar ik heb een paar astra F folders in PDF formaat. Als Mr. F ze niet heeft, vraag dan mij even. :D

Groet, Rik :D

Voor zover ik nog weet, konden de allereerste Astra-G's niet zonder elektrische/verwarmde spiegels geleverd worden. Deze optie behoorde overigens niet tot de standaard uitrusting en hiervoor moest gewoon bijbetaald worden.

Voor zover ik nog weet, konden de allereerste Astra-G's niet zonder elektrische/verwarmde spiegels geleverd worden. Deze optie behoorde overigens niet tot de standaard uitrusting en hiervoor moest gewoon bijbetaald worden.

[rquote=1888854&tid=144307&author=Toestra]Voor zover ik nog weet, konden de allereerste Astra-G's niet zonder elektrische/verwarmde spiegels geleverd worden. Deze optie behoorde overigens niet tot de standaard uitrusting en hiervoor moest gewoon bijbetaald worden.[/rquote]

Ja precies, alleen dat gold alleen voor de sport stond er in mijn lijstje. Je betaalde er idd voor maar wel bijna de helft minder als normaal. 250 tov 450 gulden geloof ik.

[rquote=1888854&tid=144307&author=Toestra]Voor zover ik nog weet, konden de allereerste Astra-G's niet zonder elektrische/verwarmde spiegels geleverd worden. Deze optie behoorde overigens niet tot de standaard uitrusting en hiervoor moest gewoon bijbetaald worden.[/rquote]

Ja precies, alleen dat gold alleen voor de sport stond er in mijn lijstje. Je betaalde er idd voor maar wel bijna de helft minder als normaal. 250 tov 450 gulden geloof ik.

[rquote=1888879&tid=144307&author=Mr.F][rquote=1888642&tid=144307&author=koenelsenaar]Stefan, heb j voor mij ook een scan of iets van een astra F folder?:P ben wel is benieuwd...[/rquote]

Zelfs een F2 folder dubbel volgens mij, zal eens kijken.

in PDF ook heel erg veel.[/rquote]

Ha, Rik(zonder c :P) en Stefan, kan een van twee mij een F2 folder sturen?:P

Terug
Naar boven