• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waarom geen opels meer in de rally?

ik zit me toch soms af te vragen,waarom er geen opel meer te zien is in rally`s

in vroegere tijden zag je ze niet anders.....

mijn mening:

Opel heeft geen goed 4x4 systeem, er kan niet genoeg vermogen via die visco koppeling overgebracht worden.

En misschien denken ze dat het niet het meest geschikte marketing instrument is om hun auto's aan de man/vrouw te brengen?

maatje van me rijd in een rally manta, dus ze bestaan nog wel :)

en ja, ik weet dat je dat niet bedoelt :sleeping

origineel gepost door bloem

ik zit me toch soms af te vragen,waarom er geen opel meer te zien is in rally`s

in vroegere tijden zag je ze niet anders.....

Geen nieuwe opels meer nee , opel is gestopt met de laatste Super 1600 Corsa C maar je moet naar rallys gaan in het oost-n van het land !!

Daar rijden er wel een paar mee king:

manta's ascona's C'kadettjes

Klikkie doen !!

Edwin Wolves

Lowik - Velt

Leuk spul en volgens de wandelgangen is er nog wat moois in aanbouw !!

Er rijden nog zat opels mee in de rallysport,, maar Opel heeft geen fabrieksteam meer.. Toch rijden er in Duitsland ook een aantal zelf opgebouwde Astra-H's mee.

Zelf blijf ik de achterwielaangedreven wel erg bruut vinden.. En het bewijs dat die ook nog snel zijn is te zien aan de uitslag van de Euregiorally. :D

Een manta bij de eerste 15 die top 10 tijden draaide, dat is toch netjes tussen de WRC's van 100000-en euro's!!!!..:wors

Of je moet in Belgie gaan kijken daar rijden nog maar zat Manta's/Ascona's rond als je voor achterwielaangedreven auto's gaat. Maar natuurlijk ook diversen Corsa's en Astra's.

En in Nederland toch ook nog genoeg Opeltjes. Zelf ga ik navigeren bij een Corsa B Kitcar.

hier in belgie start er elke wedstrijd wel een opel of 8 zeker hoor van corsa astra tot manta ascona a b kadettjes al .

wij rijden met een corsa a groep n pas in opbouw weer . voor seizoen 2008

51.jpg

kasterlee2608071612.jpg

dit is onze opel rally wagen geen s1600 ofgroep a ma snel genoeg om lol mee te maken en hoog te eindigen .

kleine autoke's zijn voor mense met een heel groot hart en lange adem

Ben ook in '98 begonnen met een A Corsa Groep N.

Daarna opgebouwd naar groep A, korte bak, ophanging en motor. Nu bezig met de opbouw van een B Corsa groep A maar dat project duurt nog even.

Ga nu dus navigeren bij de Corsa B Kitcar in het Nederlands sprint kampioenschap en daar naast nog navigeren bij m'n neef met een Citroen Xsara Groep A (240 Pk-tjes).

onze is volgend jaar een bijna echte groep n .

volgens vas regelement dan toch korte versnellingsbak volgens homelagtie

bilstein b16 schroefophanging

competitie remblokke . bijna op het homelagatie gewicht moet nog een 30 kg uit en dan zoude we de saxo en 106 jes aan kunnen . ik ga mss linter in belgie rijden korte kleine rally ma wel snel een listig .

Er rijden anders nog wel aardig wat Opels in de rally hoor. Ze draaien niet met de top mee (alhoewel er in het sprintkampioenschap toch wel een aantal elke keer in de top 10 zijn te vinden en 1tje (Eep Borgers) zelfs in de top 3.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de inschrijflijst van de Veenendaal Rallysprint (van as zaterdag 1 maart) tel k daar toch 15 Opels van de plusminus 60 deelnemers...

Zelf rijden we ook met Opel: www.nrtrally.nl

Bijna. Maar deze week komt ie af. Ga er zaterdag mee rijden in Veenendaal, week erop me pa in Hannut (België) en ik navigeren en week daarna mn pa in Tank S sprint.

Terug
Naar boven