• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waarom heeft de ene 2.5cdti 115pk en de andere 146 pk ?

Hallo Peeps

Vraagje waarom zit er zoveel Pk/Kw verschil in de 2.5cdti motor van de vivaro ...waar zit het hem in ? op google me rot lopen zoeken maar kan nergens de verschil vinden aangezien ze beide de zelfde Motor nummer hebben ?

114pk/84kw en de 107kw /146 pk ?

Iemand ? ? ? :hmmz

waarom? geld en emissie denk ik

waar het zit? weet ik niet , misschien dat ze de ene iets geknepen hebben met de ECU

Bedankt voor jou antwoord ,maar ben nog niet tevreden wil graag meer weten wat motorisch het verschil is :)

..:)

Iemand anders ?

Er zijn er zelfs 3

G9U 730 2.5 CDTI Euro 3 - 99kw - Op alle types - Geleverd van: 07/03 - 06/06

G9U 630 2.5 CDTI Laag vermogen - Euro 4 - 84kw - Op alle types uitgezonder de hoge gesloten opbouw - Geleverd van: 07/07 - 03/10

G9U 630 2.5 CDTI Hoog vermogen - Euro 4 - 107kw - Op alle types - Geleverd van 07/06 - 08/11

Zou me zo voor kunnen stellen dat de 84kw een lager verbuik heeft, en meer voor busjes geschikt is, dan een 107kw die misschien meer in de aannemers types en/of chassis types geleverd word deze heeft aan een andere versnellingsbak.

Ik weet dat de 100kw (99kw) 136pk heel zuinig rijdt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

@Andre bedankt voor de duidelijke uitleg

@wim dat zou zo maar kunnen heb zelf de 2.5cdti met 84 kw en hij is zuiniger dan de 1.7 cdti combo die ik had (101Pk)

Maar Wat moet aan de motor veranderen om hem de op de std 146 pk te laten uitkomen ? Versnellingsbak ? ecu ? turbo ? ik heb geen ID ? :hmmz

Ps geen ..... had je maar 1 moeten nemen die die motor had ;) dat heb ik al zo vaak gehoord en daar gaat de vraag niet over :)

Vermoedelijk zal er een hoop verschillen tussen de 115pk en 136 / 146pk motoren.

Waaronder de turbo, dan zou je alles over moeten zetten van de zwardere variant, zeker niet rendabel denk ik.

Denk je met Chippen al een end komt.

Versnellingsbak zal ie hooguit harder trekken en meer verbruiken, of Minder hard trekken en Minder verbruiken, vermogen win je er niet mee..

Willem

En als ik alleen de grotere turbo zou gebruiken van de 146 pk versie zijn er dan nog specifiek dingen die je moet veranderen ?

In ieder geval bedankt wim voor je reactie . :thumb

Terug
Naar boven