• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?

xladage

Post vaak
Gister was het weer zo ver.....

even wat drinken met wat ouwe vrienden, horen dat mn vorige VW Golf is ingeruild voor een Astra, en ja hoor.... daar komen alle opmerkingen weer.....

Waar komt dat nou eigenlijk vandaan?

Waarom gaat het mis?

En is dat alleen bij VW en Opel, of zijn er meer merken die niet naast elkaar in een parkeerhaventje kunnen staan?

eh,

geen idee.

met beide gereden.

voor de hobby nu een astra

door de week een afgekeurde vw golf ( lees seat leon)

persoonlijk

vind ik de tdi van vw fijner

en benzine doe maar een c20xe

theun

dat is persoonlijk,

het is grote onzin. hoort een beetje bij een leeftijds groep. (lees petjes van een jaar of 19/20)

ik heb er nooit moeite mee gehad,

waar komt het vandaan? denk omdat opel en vw grote concurrenten zijn.

ja ik snap het ook niet hoor het zijn allebei gm-ers.en ook hier op het forum zitten er een aantal bij hoor en niet in de leeftijds categorie petjes en 19/20 maar ouder hoor.ik vindt het allemaal maar onzin die vw-opel haat.

Haat is zoietszo een slechte zaak, helemaal als het gaat over voorkeur van auto. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een Duitse auto en vind een Astra gewoon iets mooier dan bijv. een Golf 4, maar ook die mag bij mij op de dam staan.

Onzin allemaal idd.

ik rij zelf een vw spijlbus uit 1965 daar voor een T4 en knutsel elke dag nog vrolijk aan de opel :D

waarom uberhoud al ruzie gemaakt wordt op een meating omdat je een ander merk/type wagen hebt snap ik al de balle niet van. :wtf

vw-club.nl zit ik bij met me bus, en daar ben ik de vorige meating met de opel heen gegaan...

Resoltaat geweldige dag :D niks kommentaar etc alleen maar passie voor auto :wub

:D

ja dat lijkt me idd de manier waarop het zou moeten gaan.....

maar een spijlbus, das toch zo'n Dharma / hippie / surfer-dude wagen? Das wel gaaf hoor! (vloerbedekking van binnen? yeah baby yeah)

origineel gepost door calibra-91

ja ik snap het ook niet hoor het zijn allebei gm-ers.en ook hier op het forum zitten er een aantal bij hoor en niet in de leeftijds categorie petjes en 19/20 maar ouder hoor.ik vindt het allemaal maar onzin die vw-opel haat.

Sinds wanneer is volkswagen van GM?

Nee, de VW groep is nog steeds baas in eigen land.... er zijn een hoop merken onder de VW groep holding komen te hangen, maar VW hangt niet onder een ander bedrijf

Erger nog... VW en GM hebben een tijd lang (en ik denk nog wel) strijd gehad wie de grootste ter wereld is...

1. Toyota

2. GM

3. VW

Maar VW is hard bezig op twee te komen.

Mensen die er verstand van hebben (of dat iig zeggen te hebben) denken dat VW binnen een paar jaar op de tweede plaats kan komen

je kunt gm niet met vw vergelijken, als je gm wilt vergelijken moet je het vergelijken met de vag groep. (vw, audi, seat en skoda)

opel en vw kun je wel vergelijken met elkaar maar niet gm en vw.

gm heeft de volgende merken:

Buick

Cadillac

Chevrolet

Corvette

GMC

Hummer

Oldsmobile

Pontiac

Saturn

Saab ( Zweden)

Vauxhall ( Verenigd Koninkrijk)

Holden ( Australië)

Daewoo ( Zuid-Korea)

GM-Daewoo Zuid-Korea

wat er van over is weet ik niet

Ik rijd een astra uit 2001 en me vriendin een golf uit 1986

en ja wij zitten elkaar wel eens te jennen.

het is denk ik ieder voor zich,

wat ik alleen wel merk bij garages die gek zijn van vw is dat volgens hun een vw zo goed is.

nooit last van roest (ahum die golf van me vriendin is 1 bonk roest) en dat hij fantastisch op de weg ligt.

en volgens hun roest een opel weg en is een dweil op de weg.

dus bij de garage begint het al :jerry

Terug
Naar boven