• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarop te letten met aanschaf Corsa C Z10XEP

Hallo, ik ben samen met m'n zus aan het zoeken naar een auto'tje voor m'n zus.

Nu hebben we een mooie Corsa C gevonden met bovengenoemde motor en nu is dus de vraag waar ik allemaal naar zou moeten kijken wanneer we langs gaan.

Hier een paar feitjes

-De auto is geimporteert vanuit Duitsland en is dit jaar op kenteken gezet.

-Auto komt uit 2006

-Motor heeft ~154.000 KM gelopen

-Ik heb gelezen dat de motor een distributie ketting heeft en dat deze mits goed onderhouden een leven lang mee gaat, waar moet ik precies op letten als we de auto gaan bekijken ?

Voorbeeld kwa geluid en vanaf waar moet dit geluid precies vandaan komen.

-De auto is rond de 4000 euro, is dit een normaal bedrag of te goedkoop voor dit bouwjaar ?

Auto heeft zo ongeveer alle opties aan boord, incl Xenon, climate control etc etc etc

-Onderhouds boekje is aanwezig maar zit een gat in van een aantal jaar, waarschijnlijk vanwege dat een vorige eigenaar deze zelf heeft onderhouden.

-Zit APK op tot 2015

Ik heb zelf nog net te weinig kennis om deze vragen helemaal zelf te beantwoorden, heb wel veel topics doorgelezen over de motor en dat bij de BCM soms de zooi wil lekken dus dat kan ik dan alvast controleren.

Maar vele weten meer als 1 dus als iemand nog wat weet graag.

Neem zelf ook m'n Tech2 mee, dus kan ook naar bepaalde waarden en eventueel codes zoeken.

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven