• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waarschuwing: geen herinnering rdw

Maartuh

Post vaak
Ik kreeg vrijdag een brief van de rdw dat ik een boete krijg voor het niet verzekerd hebben van een auto...

Blijkt dat de schorsing van een kenteken verlopen is.

Andere jaren kreeg ik altijd een herinnering maar nu dus niet maar wel meteen een aankondiging van een boete.

Lees al meer mensen die dit op deze manier ontdekken, dus ik post het maar even hier:

Check je schorsingen dus ff....

Heb weinig hoop dat bezwaar gaat helpen maar ga het denk ik toch proberen...

Hoe hoog is die boeten?

Voor een scooter val je al achterover... me neefje heeft er 4 gekregen iets van 1300a1400euro totaal :wtf

Wat ik zo tegen kwam was 380 euro.

Je kunt beter iemand omleggen of beroven, dan sta je na een uurtje weer buiten

ik heb die boete al 2 keer gehad. ik kreeg ook nooit die herinnering.

2e keer heb ik het voor laten komen om er eens over te praten. de rechter was een erg aardige vrouw en ondanks dat ze het met me eens was dat in onze situatie deze boete totaal overtrokken is, heeft ze me niet vrijgesproken. ze heeft het verminderd met de helft omdat de verzekering maar 70 euro per jaar is en ik gewoon by had moeten houden wanneer die schorsing verliep.

nu heb ik 2 autos en een motor geschorst. en heb ze allemaal op dezelfde dag geschorst en heb de datum overal hangen en ingezet. hahaha :) die vergeet ik nooit meer!

@kaneelschep wrote:ik heb die boete al 2 keer gehad. ik kreeg ook nooit die herinnering.

2e keer heb ik het voor laten komen om er eens over te praten. de rechter was een erg aardige vrouw en ondanks dat ze het met me eens was dat in onze situatie deze boete totaal overtrokken is, heeft ze me niet vrijgesproken. ze heeft het verminderd met de helft omdat de verzekering maar 70 euro per jaar is en ik gewoon by had moeten houden wanneer die schorsing verliep.

nu heb ik 2 autos en een motor geschorst. en heb ze allemaal op dezelfde dag geschorst en heb de datum overal hangen en ingezet. hahaha :) die vergeet ik nooit meer!

Het probleem met de verzekering is dat de auto dan wel weer apk gekeurd moet zijn, maar als hij in onderdelen uit elkaar ligt word dat ook een beetje moeilijk.

Zo had ik vroeger een Kadett gekocht, maar de verzekering hem niet wilde verzekeren omdat er geen apk op zat, toen maar naar de garage (1km.) gereden voor een apk en onderweg natuurlijk door de politie gespot en later alsnog een dikke boete gekregen voor het onverzekerd rijden :thumbdown

(ze hadden hem van de garage op moeten halen met groene nummerplaten)

@Maartuh wrote:Ik kreeg vrijdag een brief van de rdw dat ik een boete krijg voor het niet verzekerd hebben van een auto...

Blijkt dat de schorsing van een kenteken verlopen is.

Andere jaren kreeg ik altijd een herinnering maar nu dus niet maar wel meteen een aankondiging van een boete.

Lees al meer mensen die dit op deze manier ontdekken, dus ik post het maar even hier:

Check je schorsingen dus ff....

Heb weinig hoop dat bezwaar gaat helpen maar ga het denk ik toch proberen...

ik heb dit ook al een keer gehad,maar dan met de apk.

nu krijg ik ze wel weer gewoon binnen,maar bij de post raakt nu ook veel zoek hoor pppfff lekker iedereen ontslaan en dan krijg je dit.

@Mr.F wrote:Dat is echt smerig dat ze geen herinnering meer sturen.

''Vroeger'' toen ik mn 1e Astra geschorst had kreeg ik keurig een herinneringsbrief.

Ik neem aan dat de APK herinneringen wel gewoon blijven komen?

Anderhalve maand terug nog gewoon gehad....

geen herinnering gekregen wel een brief dat ik te laat was en dus waarschijnlijk zal er wel een boete volgen stelletje kl.....ers :argue

@mar10manta wrote:geen herinnering gekregen wel een brief dat ik te laat was en dus waarschijnlijk zal er wel een boete volgen stelletje kl.....ers :argue

Jah, dat had ik ook een keer......

Hangt het niet af van het aantal jaren dat je 't apparaat geschorst hebt?

Want ik kan me voorstellen, als je je auto langer als (Bijv.) 4 jaar geschorst hebt je de datum wel weet.

@Duurt wrote:Kreeg vandaag de herinnering dat de Transeurop 5 juni weer APK gekeurd moet zijn, werk aan de winkel :D

als ze een herinnering sturen dan is dat vaak wel op tijd ja met als gevolg dat je denkt het kan nog wel

ik was dus 2 dagen telaat met keuren maar de TE heeft vandaag weer een nieuwe apk gekregen :D

Terug
Naar boven