• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wagen gaat telkens in noodloop.

Heren, een plotseling probleem met m'n Vectra 2.0 DTI uit 2000.

327000 op de teller, bij 310000 is de brandstofpomp vervangen en verder geen problemen mee gehad.

Nu gaat de wagen telkens in noodloop als ik een constante snelheid rijd, of als ik afrem.

Bij het optrekken gaat de noodloop uit en krijg ik weer power.

Analyse apparaat heeft geen storingen in het geheugen en ook tijdens het rijden komt er geen storing te staan.

Vacuumslangetjes nagekeken, zo op het eerste gezicht allemaal goed.

Iemand een tip?

Grt Bernie.

vacuum geeft een storing aan en zou dus in geheugen moeten staan.

Is alles al gereinigd egr wervelkleppen enz

Is de druk die de pomp levert goed heb je waarden die je kunt vergelijken?

Juiste uitleesapparatuur gebruikt, diesels willen nogal eens moeilijk doen met Codes vrijgeven op sommige uitleesapparaten..

als het lampje langer als 5seconden heeft gebrand achter elkaar MOET er een foutcode zijn opgeslagen namelijk..

Willem

Was niet bij een Opel garage, waarschijnlijk een uitleesapparaat voor meerdere merken?

EGR weet ik niet of er naar gekeken is, en heb geen gegevens van de druk, zal het eens navragen.

Bedankt alvast :thumb .

Misschien iemand met een op-com in de buurt :hmmz

Waar kom je vandaan

Misschien kun je bij iemand van het forum langs

Hier zijn namelijk een boel bereid willige mensen :wors

Uitlezen kost 30 euro bij de dealer, en is gratis als je het vervolgens door hen laat fixxen.

Bij mij had ik ook dit soort gedrag en bleek een slecht functionerende EGR te zijn.

Deze word morgen bij mij vervangen.. Duur grapje overigens.. :swear

@Bernie1973 wrote:Ik zal de EGR eens nakijken, kijk vanaf daar weer verder.

Nou dan kan je overal beginnen, je moet echt uitlezen als je dat niet doet dan weet je gewoon niets. bijv. mij auto schiet ook in de noodloop maar dat licht aan de LMM. Deze dient vervangen te worden en dit weet ik doordat ik hem heb uitgelezen

Terug
Naar boven