• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Warme motor/koelvloeistof

Goedemiddag allemaal,

Toen ik mijn Corsa B X14SZ kocht (november vorig jaar) bleek de thermostaat defect te zijn. Deze vervangen (eind vorig jaar) en zie aan mijn themperatuur meter dat deze keurig zijn werk doet. Motor word nu dus netjes warm wat hij voor de vervanging niet deed.

Nu vandaag sinds lange tijd de auto eens lekker uitgelaten, langere rit en lekker doorgereden. Laatste stuk van de rit wat stoplichten en langzaam rijden gehad. Bij het parkeren in de garage was de themperatuur iets onder de 100 graden (volgens de meter). Toen ik uitstapte hoorde ik allerlei geborrel onder de motorkap. Deze open gegaan en zie dan het koelvloeistof reservoir vol zit en vrolijk aan het borrelen is, hij is zelfs zo vol dat het via de dop iets ontsnapt en er een plasje koelvloeistof onder de auto ligt.

Waar kan dit aan liggen en hoe komt dit? Bij de vervanging van de thermostaat de themperatuur meter in de radiator ook mee vervangen en de fan getest (doorverbinden stekker). Doordat de fan niet aansloeg ga ik er dus vanuit dat de koelvloeistof themperatuur meter in de auto klopt (iets onder de 100 graden, en fan niet aan). Toch borrelen en reservoir vol (normaal staat het niveau in het midden van het reservoir).

Geef mij toch wat zorgen dit.

Terug
Naar boven