• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Warmte wisselaar

Ik heb ze wel liggen, maar zijn helaas allemaal 1e typen (de zwakke variant dus)

ik neem tenminste aan dat ie voor een Opel V6 motor is met distirbutie riem

Willem

Ik heb ze wel liggen, maar zijn helaas allemaal 1e typen (de zwakke variant dus)

ik neem tenminste aan dat ie voor een Opel V6 motor is met distirbutie riem

Willem

jup alleen kan er minder olie door de oude heen wat weer rendement afneemt.

en de oude verstopt sneller, zeker bij slecht onderhoud.

willem

jup alleen kan er minder olie door de oude heen wat weer rendement afneemt.

en de oude verstopt sneller, zeker bij slecht onderhoud.

willem

Maakt niet uit..

Dan zal het nieuwe type van een ander materiaal gemaakt zijn.

Een edelstaal bijvoorbeeld.

Het oude type heeft wel extra lamellen ertussen itt de nieuwe (aangenomen dat de vieze het oude type is ?)

Net als bij een radiator thuis, of een koel radiateur, vergroot dat wel de oppervlakte en dus het rendement.

Maakt niet uit..

Dan zal het nieuwe type van een ander materiaal gemaakt zijn.

Een edelstaal bijvoorbeeld.

Het oude type heeft wel extra lamellen ertussen itt de nieuwe (aangenomen dat de vieze het oude type is ?)

Net als bij een radiator thuis, of een koel radiateur, vergroot dat wel de oppervlakte en dus het rendement.

Zwak moment Jeroen

bij de way hierbij foto's van oud en nieuw type WW bij elkaar.

Het nieuwe type heeft beter koeleigenschappen en betere oliedoorstroming, en gaat bijna nooit lekken, deze weegt dan ook 2x zo zwaar als het oude type.

het is niet verstandig een oud type warmte wisselaar terug te plaatsen daar je deze meestal kapot draait bij aantrekken van de olieleidingen.

100_3481.jpg

100_3480.jpg

100_3479.jpg

100_3478.jpg

willem

Zwak moment Jeroen

bij de way hierbij foto's van oud en nieuw type WW bij elkaar.

Het nieuwe type heeft beter koeleigenschappen en betere oliedoorstroming, en gaat bijna nooit lekken, deze weegt dan ook 2x zo zwaar als het oude type.

het is niet verstandig een oud type warmte wisselaar terug te plaatsen daar je deze meestal kapot draait bij aantrekken van de olieleidingen.

100_3481.jpg

100_3480.jpg

100_3479.jpg

100_3478.jpg

willem

Nieuw type heb ik liggen. Nooit gebruikt, omdat ik een andere motor in heb laten bouwen.

Deze mag je overnemen voor 175E (nieuw was deze 360E)

Nieuw type heb ik liggen. Nooit gebruikt, omdat ik een andere motor in heb laten bouwen.

Deze mag je overnemen voor 175E (nieuw was deze 360E)

Terug
Naar boven