Sja, mooier is maar net wat je smaak is. Ik ben meer van het subtiele, dus ik zou eerder 40mm als 60mm zeggen.
In de regel kan je trouwens tot 30mm verlagen zonder daarbij je schokdempers te moeten vervangen.
Bij meer verlaging worden ze te lang, waardoor de veren los kunnen komen te zitten als de auto te ver omhoog komt (b.v. bij opkrikken of heel hard over een drempel jagen).
Ze moeten kort genoeg zijn om je veren in de schalen te houden, zeg maar.
Ik heb m'n Calibra een tijdje terug 30mm verlaagd met een vaste kit. Die kit heb ik samengesteld uit een set Bilstein B6 Sport dempers (originele lengte) en Vogtland Sportsuspension -30mm veren.
Er ligt hier in de buurt een enorme k.u.t. drempel. Heel stijl en hoekig, maar daar kom ik zelfs met lading in de kofferbak en passagiers op de stoelen zonder problemen overheen.
Persoonlijk zou ik zeggen dat je voor fatsoenlijk drempelrijden niet veel verder als 30mm moet gaan.
Wat verlagingssetjes betreft zou je opzich af kunnen met een setje veren. Ik zou het niet al te goedkoop doen. Ik zeg altijd "You get what you pay for", ofwel "kwaliteit kost geld".
Wil je comfort behouden, ga dan niet voor knakenwerk en koop een setje veren van een gerenomeerd merk zoals Vogtland, Bilstein, Apex, etc.
Mocht je er meteen dempers bij willen hebben kan ik Bilstein aanraden. De B6 en hoger kunnen namelijk bij Bilstein gereviseerd worden als ze ooit slecht worden. Dan hoef je niet een nieuwe set aan te schaffen. Aanschafkosten zijn wel relatief hoog (450 euro ongeveer voor B6jes rondom, ex montage), maar je hebt er de rest van je leven lol van.
Edit: Gezien een Calibra deels Vectra is, is het misschien wel enigzinds interessant:
^^Plaatjes van hoe m'n Calibra erbij staat met -30.