• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat kost ong nieuwe motorsteun ?? en geluids vraag ??

mik83

Post weinig
Hallo beste forumleden

mijn vraag aan jullie,mijn auto moet over 3 weken weer naar de apk,nou zei mijn monteur dat een van de motorsteunen en het begeven is,want als hij me auto startte of uitzette,schokte ie behoorlijk.

Verder had ik geen uitleg gevraagd,maar wat kost dat nou ong een motorsteun ???

En dan mijn 2e vraag als ik begin met rijden als de koud is,maar soms ook warm,krijg ik zo een vogeltjes geluid,en soms ook als ik beetje laag in toeren rij,best wel irritant omdat ik graag geruisloos rij ,hahhaah,ja ik weet het is geen rols royce hahah, maar is heel irritant dat geluid iemand mis idee ?? ong 8 maandne geleden de multiriem vervangen,en hij zegt dat ie goed is.

hoop op reacties

gr mik83

Motorsteun is toch geen afkeur oid? Ik heb er vorig jaar 1 vervangen (de achterste) vanwege versleten, maar ik hoor er nog wel meer rammelen. Ik doe er verder niet zo heel veel aan omdat het naar mijn idee niet echt een probleem is.

Tuurlijk is het zeker beter om te vervangen, maar je draait dat blok niet in 20 minuten stuk oid

Motorsteun die beschadigd of gescheurd is (aluminium / metaal) is of een kapotte motorsteun rubber is APK afkeur.

Willem

Motorsteun is toch geen afkeur oid? Ik heb er vorig jaar 1 vervangen (de achterste) vanwege versleten, maar ik hoor er nog wel meer rammelen. Ik doe er verder niet zo heel veel aan omdat het naar mijn idee niet echt een probleem is.

Tuurlijk is het zeker beter om te vervangen, maar je draait dat blok niet in 20 minuten stuk oid

ophang rubber van de motor waarschijnlijk?? 70 euro nieuw +/-

geluid: Vervang het Multiriem spanwieltje maar.

willem

Motorsteun die beschadigd of gescheurd is (aluminium / metaal) is of een kapotte motorsteun rubber is APK afkeur.

Willem

Volgens het apk boek is een motorsteun pas afkeur als er metaal op metaal contact is, gescheurde rubbers mag dus..

ophang rubber van de motor waarschijnlijk?? 70 euro nieuw +/-

geluid: Vervang het Multiriem spanwieltje maar.

willem

Volgens het apk boek is een motorsteun pas afkeur als er metaal op metaal contact is, gescheurde rubbers mag dus..

dus als het rubber in de motor steun versleten is, is dat afkeur? Volgens mij heb ik het bij 2 van de 3 punten en is ie er nooit op afgekeurd. Ik merk het vooral in de lagen toeren (tot max 1500 RPM). Dan hoor ik het hele blok ratelen en boven de 2000 is het sowieso wegf.

Klopt, ik had metaal op metaal contact.

anders is het een opmerking.

Eigenlijk wel link, bij bijvoorbeeld een audi 80 - 90 - coupe, scheur ie in het aluminium blok, dat zie je niet, maar de ,motor bij ons raakte gewoon de motorkap bij hard optrekken. (2.3 5E NG motor)

Willem

Apk boek lag toevallig naast me ;) Moet volgende maand op examen..

Idd lijp ja.. Soms begrijp je niet dat ze er door komen al zou je m zo graag afkeuren..

dus als het rubber in de motor steun versleten is, is dat afkeur? Volgens mij heb ik het bij 2 van de 3 punten en is ie er nooit op afgekeurd. Ik merk het vooral in de lagen toeren (tot max 1500 RPM). Dan hoor ik het hele blok ratelen en boven de 2000 is het sowieso wegf.

mja oke, zo erg is het bij mij dan nog niet. Je hoort alleen dat de rubbers aan het verslijten zijn door een extra rammel laag in de toeren.

Klopt, ik had metaal op metaal contact.

anders is het een opmerking.

Eigenlijk wel link, bij bijvoorbeeld een audi 80 - 90 - coupe, scheur ie in het aluminium blok, dat zie je niet, maar de ,motor bij ons raakte gewoon de motorkap bij hard optrekken. (2.3 5E NG motor)

Willem

rammel komt dan waarschijnlijk van de schakelstangen af, heb hetzelfde gehad met mijn Astra-F 2.0i station, en mijn kadett-E 1.6i station

Willem

Apk boek lag toevallig naast me ;) Moet volgende maand op examen..

Idd lijp ja.. Soms begrijp je niet dat ze er door komen al zou je m zo graag afkeuren..

ah, dat zou ook kunnen... Wellicht een goede om bij de volgende beurt eens naar te kijken. Wellicht zit hier teveel speling op en moet daar eea vervangen worden.

Terug
Naar boven