• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?

Ik was erg te spreken over de Catcams nokkenassen, type weet ik niet uit mijn hoofd maar was 274 graden 12mm lift. Heb je wel andere klepveren bij nodig. Maar dan heb je wel waar voor de geld, en kan je van het geld van die tandwielen wel bijna die klepveren kopen.

Deze dus, wel verstandig om goed te laten chippen daarna. Rijd iemand mee rond met 190 pk met deze setup.

◄ 4600733 ►

INLAAT UITLAAT

klepspeling 0.00mm 0.00mm

duratie [0.1mm+s] 274° 274°

duratie [1.0mm+s] 236° 236°

klep lift 12.00mm 12.00mm

nok lift - -

klep spreiding 110° 110°

timing [1.0mm+s] 8/48° 48/ 8°

lift in BDP 2.00mm 1.95mm

NODIGE ONDERDELEN

klepveren: PAC-D92009

veerschotels: 99341

nokvolgers: O.E.M.

Dit is wel intressant, maar ik neem dan aan dat ik dan een chip moet laten schrijven op de bank voor mijn auto?

Heeft verder iemand nog een reactie op de vraag van het verhogen van de brandstofdruk en misschien vervangen van injectoren of heeft dit geen zin? En dan nog de vraag over de verstelbare nokkenaspoullie's.

altyd chip laten schrijven vind ik. testbank afgestelde chip maakt gewoon t verschil.

grotere injectoren is nergens voor nodig.

verstelbare poulies is wel zo ideaal, kan je de assen perfect mee aftimen.

loopt ook goed zonder hoor, maar dan laat je wel wat vermogen liggen.

de c20xe in mijn a corsa is voorzien van snelle nokkenassen (276 graden), 60m uitlaat en testbank afgestelde chip.

dit resulteerde in 148pk aan de wielen. ik laat vermogen liggen omdat ik met standaard tandwielen erop rijd.

Die van Ruben loopt goed hoor met originele tandwielen. Volgens mij zei rudy dat er ook nog weinig mee te winnen was. Rond 190 pk op de krukas.

Kheb nog een SFI kastje liggen,maar helpt dat nu zoveel aan het vermogen?De ruimte van de luchtinlaat word enkel kleiner,maar of dat omzet in meer vermogen:hmmz Kdacht eigelijk gewoon dat het handig en nodig is voor een motorombouw in een corsa/tigra door plaatsgebrek.:wtf

Het verschil is gewoon dat bij een sfi vervanger de lucht direct je inlaatspruitstuk in gaat en dus niet in die sfibox blijft "hangen".

Dus een sfi vervanger zorgt er voor dat je een betere cilindervulling heb. ik had hem ook op me gsi icm met 63mm groep a uitlaat vanaf blok tot aan achter en hield een gechipte c20xe bij dus sfi vervanger help wel:D

Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.

origineel gepost door bbg_gendt

Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.

Met een SFI vervanger heb je niet zo'n aparte luchtwerveling zoals in een SFI box heb ik me laten vertellen. Dit schijnt beter te zijn voor de prestaties, pin me er niet op vast maar ik vind het wel redelijk logisch.

aan de 1e kant, gaat de lucht sneller naar binnen met een vervanger

aan de andere kant, als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel

origineel gepost door TRPower

aan de 1e kant, gaat de lucht sneller naar binnen met een vervanger

aan de andere kant, als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel

wat het laatste betreft wat je zegt... dan heb je het over werveling na het gasklephuis... werveling boven het gasklephuis heeft daar niks mee te maken lijkt me ?

de werveling zal wel mee naar beneden gezogen worden toch, wel bij volgas in elk geval, dan is er eigenlijk geen restrictie...

oudere diesels zijn wervelkamer motoren,om alles beter te kunnen mengen... maar dat waren nog 1 gat verstuivers

de werveling zal wel mee naar beneden gezogen worden toch, wel bij volgas in elk geval, dan is er eigenlijk geen restrictie...

oudere diesels zijn wervelkamer motoren,om alles beter te kunnen mengen... maar dat waren nog 1 gat verstuivers

Ik zou het verder niet weten :P Zelf heb ik voor men C20XE een sfi vervanger omdat ik geen zin had om al die vakjes van de SFI box te schuren voor het spuiten :jerry Sfi vervanger was makkelijker :P

Tjah ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo, mischien brengt de SFI vervanger wel degelijk wat meer vermogen op, maar als je het dan icm met zo'n leuk sportfilter doet, haal je het weer naar beneden, want je loopt alleen maar warme lucht aan te zuigen :jerry

als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel

Was dit niet alleen van toepassing bij carburateurs?

origineel gepost door bbg_gendt

sfi box is ontwikkeld voor het mid-range gebied, met een sfi vervanger verleg je dat iets naar t hoge toeren gebied.

je curve is hooguit iets anders bovenin, maar das minimaal.

t ziet er gewoon een stuk netter uit als zo'n tupperware koektrommeltje.

Terug
Naar boven