• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat onverwachte schade

Om me voor te stellen: viewtopic.php?f=6&t=167031

Het was vrijdagavond, 9 uur 's avonds en ik kreeg een belletje.

Het was mijn vader, hij zou rond 10 uur aankomen op zijn standplaats als vrachtwagenchauffeur.

Ik werd opgeroepen om mijn plicht als zoon uit te voeren en reed vanuit Delfzijl naar Emmen.

Na mijn bloedstroom te mengen met de nodige caffeine houdende drank die ze daar door willen laten gaan voor Koffie besloten we terug te gaan.

Met een beste motor onder de kap is de vraag natuurlijk vaak "wat is nou precies het percentage van het lichtsnelheid dat mijn stuk ijzer kan halen."

Om hier achter te komen zonder gelijk een paar jaar je rijbewijs kwijt te zijn is Duitsland toch de beste optie.

Het was ongeveer 12 uur 's avonds. Na enige aanloop was mijn vraag beantwoord: 0.0008% oftewel 240km/h

Na een inhaalmanoeuvre vond ik mij op de linkerbaan, met wat rode lichtjes in de afstand besloot ik om ook op deze weghelft te blijven.

Blijkbaar vond mijn auto dit geen goed idee want na een gigantische knal reed ik gelijk op de rechterweghelft.

Gelukkig kon ik de auto onder controle houden en reed de meneer met zijn mooie Mercedes mij niet in mijn kont want redelijk wat meters later stond ik op de vluchtstrook.

Schade toch maar even bekeken en dit is er over gebleven:

waxUh.jpg

iQnDI.jpg

3wE4E.jpg

SVFMz.jpg

Jazeker, een klapband bij 240km/h

Gelukkig is er niets bijzonders kapot. De velg is wonderbaarlijk nog onbeschadigd, en het rechtervoorscherm is onderaan wat omgebogen.

Het binnenspatbord is zoals verwacht grotendeels onvrijwillig achtergelaten op de Autobahn.

Ook is het plastic houdertje waar de bumper mee vast zit niet meer verenigd met de bumper zelf.

Momenteel wat DIY reparaties toegepast en is het rechtervoorscherm onderaan weer "redelijk" recht. De bumper is gewoon vastgezet met 2 schroefjes maar uiteraard vervang ik dit binnenkort allemaal zodat het er weer mooi strak uitziet. Gelijk maar 2 goeie banden gekocht want heb niet bepaald zin dat de geschiedenis zich herhaalt. Of dit nou met 240 is of met 100

Terug
Naar boven