• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat voor olie moet er in kadett GSI 2.0 8v

miktille

Post weinig
wat voor olie moet er in

un kadett E GSI 2.0 8v

is dat nou de 10 w40 of 5 w40 ..?

ik dacht ik vraag het hier even

wel zo makelijk ;)

origineel 10w40 gm olie

maar omdat die motoren uit e kadettjes allamaal bijna 25 jaar oud zijn werd mij geadviseerd van uit de actiematerialen zaak om er 5w40 van kroon in te doen.

Klopt allemaal. 5W40 is een erg luxe olie voor die motoren, meen zelfs vol syntheet (volgens de fabrikant Kroon) en erg reinigend. Kan ook echter nadelige effecten hebben met loskomende vuil lagen en zelfs grut wat beter niet kan gaan circuleren.... Is ook wat dun, dus je kan er wel eens ineens lekkages van gaan krijgen die je met een dikkere olie misschien minder snel zal krijgen, bijvoorbeeld uit al enigzins versleten keerringen. Hoeft niet, kan wel....

Wel start de motor met koud weer lekker vlot met een 'dunnere' olie... Het eerste getal staat namelijk voor de koude viscositeit.

10W40 is eigenlijk altijd een goede keus, half syntheet, vlotte start, betaalbaar....

Destijds werd inderdaad 15W40 voorgeschreven, minerale olie. Je kan het er in mikken, maar echt fraai is het niet.

Overigens beter de olies niet mengen, altijd na warmrijden goed laten leeg lopen en bij koud pas weer vullen......

Ik heb 10W40 half syntheet van Eurol erin geketst, maar die van mij lust nogal een beetje, dus rijd nu op 10W40 half syntheet van de Action :ass

@*Jurgen* wrote:Ik heb 10W40 half syntheet van Eurol erin geketst, maar die van mij lust nogal een beetje, dus rijd nu op 10W40 half syntheet van de Action :ass

action olie :wors

@Paullus wrote:@*Jurgen* wrote:Ik heb 10W40 half syntheet van Eurol erin geketst, maar die van mij lust nogal een beetje, dus rijd nu op 10W40 half syntheet van de Action :ass

action olie :wors

Sluit ik me bij aan....zit ook in mijn kadettje

15 of 10w40 van een niet te duur iets. :) Niet te lang over nadenken hoor.. Het is geen formule 1 motor. ;)

Ik had toevallig vaak Kroon. MAar ook wel eens die van de lidl ofzo :)

olie van de Action nee liever niet

er komt gewoon kroonolie in

ik denk dat ik er maar 5w40 in doe meschien wel zo beter voor de motor

motorblok heb me al veel geld Gekost dus dan kijk ik ook niet op de laatste euross ;)

de hele motorblok is gerestaureerd dus als nieuwe ;)

dan wil ik er geen troep ik hebben haha

tja is voor iedereen verschillend. Als ik de motor net gereviseerd had, dan had ik er ook geen action olie in gedaan hoor, doe het alleen omdat ie redelijk wat gebruikt, maar binnenkort even een ander blokje ophalen dus daar wordt aan gewerkt. En ik zou er gewoon 10w40 in gooien hoor, te dunne olie is ook niet altijd goed.

ja zo word het wel moellijk kiesen wat voor olie er in moet

1 zegt dit en un ander zegt weer dat

ik moet er nog maar even over naar denken

Heb vandaag bij de Action maar eens wat olie gehaald. 5W40 voor de Kadett en 10W40 voor de Micra van het vrouwtje... Helaas is de 5W alleen in 1 liter flessen te koop en hoewel vrij voordelig toch bijna dubbel zo duur als de 10W. Heb er alleen al een tijdje 5W in zitten en met het koude weer hou ik het er nog maar even bij.

Terug
Naar boven