• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Water lekkage

Hallo allemaal,

Ben er vanochtend achtergekomen dat ik een flinke lekkage achter mijn middenconsole heb. Omdat ik vorige week tijdens een hevige regenbui ineens alle ramen beslagen had, ben ik eens gaan zoeken hoe dat vocht binnen kon komen. Vrij snel kwam ik erachter dat een aantal rubberen doppen in de bodem los zaten, dat direct opgelost(dacht ik). Maar de ramen bleven bij regen heel erg beslaan. Dus vandaag nog maar een keer gekeken: een van de rubberen doppen was weer losgekomen en er lag weer flink wat water binnen.

Even bij de plaatselijke Opel dealer geïnformeerd hoe ik dat zo snel en zo goed mogelijk opgelost kon krijgen. Daar nieuwe rubberen doppen besteld en werd mij verteld dat ik voor de zekerheid ook de waterafvoer via de parafaan moest controleren. Op het eerste gezicht leek dat niets op te leveren, water liep netjes weg. Maar toen ik de bekleding onder de rechter voorstoel eens wat verder opschoof zag ik water druppelen. Ik nam ook een kijkje in de ruimte tussen de middenconsole en de dashboard en daar zag ik het water zelf flink binnen stromen.

Parafaan even verwijderd om in de waterafvoer te kijken, helemaal droog gemaakt maar kon niet zo snel iets zien. Is er iemand die een idee heeft waar de lekkage zou kunnen zitten? En nog belangrijker, is er iemand mij zou kunnen helpen met het oplossen hiervan, uiteraard tegen vergoeding?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Benjamin

Terug
Naar boven