RacesconaB204
Post vaak
Is helemaal op temperatuur geweest; electrische fan schakelt ook mooi in.
Ik heb 'm eerst geprobeerd te laten draaien op de fuel map van de c20XE, maar met deze grote verstuivers kreeg ie toen een beetje teveel van het goede. Ik heb toen eerst maar eens even de spread sheet tot 2000 rpm gecorrigeerd met 375cc/470cc=0,8 (beetje een gok) en daarna gaf ie in dit gebied ongeveer lambda 0,9 (dit klonk ook al wat beter)....maar hier is nog wel heel wat werk te doen. Maar op de testbank door iemand die dit veel vaker doet lijkt me in dit geval verstandiger.
Waar ik nog niet helemaal gerust op ben is het feit dat na het stop zetten van de motor 'kookverschijnselen' lijken op te treden in het watergekoelde deel van de turbo (zacht gepruttel in de slangen daar). Is misschien wel logisch ook, want wanneer ik de motor nu stop zet, stopt ook de circulatie meteen en in de turbolader zit restwarmte. :hmmz Zou dat ook de functie zijn geweest van die electrische circulatiepomp die bij de motor zat (en die ik niet gemonteerd heb)? Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je met behulp van een electrische pomp circulatie over de turbo in stand houd nadat de motor is gestopt.
Wie weet hoe dit normaal hoort cq. bedoeld is?