• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waterpomp Vectra e18nvr 1990

xe11

Post weinig
Beste Mede-forummers,

Vandaag ben ik van de apk keuring gekomen met een verse apk voor mijn vectra 1.8s, alleen kreeg ik de waarschuwing dat de waterpomp slecht is/geluid maakt. Nu zijn de distributieriem / spanrollen / waterpomp precies een jaar geleden vernieuwd, bij een beunhaas (geen idee wie..) Waarschijnlijk is de waterpomp helemaal niet vernieuwd, of wie weet een exemplarisch mankement.. Niet zo'n leuk idee dus, maarja, we gaan gewoon verder..

Is het een klus die je als doehetzelver een beetje kan klaren? Ik heb niet direct een technische achtergrond, maar al wel wat sleutelervaring (koppakking van renault 5 vernieuwd, verschillende remblokken/schoenen, kleppen gesteld, uitlaat gemonteerd enz..) Is het een klus die ik zelf kan klaren of is dit sterk af te raden? Kunnen de spanrollen en d-riem eventueel opnieuw gebruikt worden?

Ik heb wel een haynes vraagbaak van de Engelse vectra/cavalier, maar die kent de e18nvr motor niet.. Ook de 1.8i nz staat er niet in, als die 2 al dezelfde afstelgegevens hebben... Of weet anders iemand toevallig een site waarop wat info staat?

Alvast bedankt :thumbup

Terug
Naar boven