• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weer een GSI

Kadett91

Post weinig
Na begonnen tezijn met een kadett GSI kriebelde het toch weer om een GSI terijden.

Nadat ik mijn eigen C kadett verkocht had en die van mark tekoop zag staan heb ik die gekocht !

Zonder motor heb ik hem aangeschaft.

P1010481.jpg

P1010470.jpg

P1010469.jpg

IMG_0108.jpg

IMG_0218.jpg

IMG_0193.jpg

P1010474.jpg

Auto is echt super mooi gerestaureerd door mark zowel van binnen als buiten !

Nu na een weekendje werk zit er weer een motor in.

Wordt opgebouwd als turbo blok met als basis een 20XE.

C20Let zuigers

Z20let injectors

C20let drijfstangen

Garret T3 hybride turbo

Custom uitlaatspruitstuk

enz... enz..

Aangezien ik de auto voor de kerstdagen rijdend wil hebben zal ik er eerst even als XE mee rijden denk niet dat ik het anders red, moet namelijk nog het e.a aanpassen aan de auto zoals radiateur, olie leidingen, stuurbekrachtigings steun enz..

Maar misschien ook wel gelijk als het meezit.

SNC00153.jpg

SNC00152.jpg

SNC00150.jpg

Zijn telefoon pics van een uur geleden dus geen goede kwaliteit ;) motorruimte is zwart/rood met flakes gespoten (zie je op de fotos hellaas niet). En L'etje met distributie kap zijn van echt carbon.

En ik ben benieuwd of iemand tips heeft voor velgen.

Zat tedenken aan een 80/60 verlaging en dan 15 inch velgen.

Heb nog een set schmidt TH's maar ben bang dat die tebreed en teklein zijn (14 inch).

Wat voor ET zou passen onder een E kadett met omgezette wielkast randjes achter ?

Dacht dat ronal turbo's ook wel leuk zouden staan evt !

Heb nog een set schmidt TH's maar ben bang dat die tebreed en teklein zijn (14 inch).

Wat voor ET zou passen onder een E kadett met omgezette wielkast randjes achter ?

En heeft misschien iemand nog het kabelboompje welke op je Startmotor en dynamo gaat naar je accu en weer aansluit op de auto met de ronde stekker ?

Is het enige wat nog ontbreekt om hem tekunnen starten :mad:

En heeft misschien iemand nog het kabelboompje welke op je Startmotor en dynamo gaat naar je accu en weer aansluit op de auto met de ronde stekker ?

Is het enige wat nog ontbreekt om hem tekunnen starten :mad:

gefeliciteerd met de aankoop, vind het ook een erg mooie gsi (op de airbrush na).

Hoop dat het meezit en het turboblok loopt voor de feestdagen!

Veel veilige km's toegewenst

gefeliciteerd met de aankoop, vind het ook een erg mooie gsi (op de airbrush na).

Hoop dat het meezit en het turboblok loopt voor de feestdagen!

Veel veilige km's toegewenst

Het is inderdaad niet de oude van jeffry, heb daar pas fotos van gezien :o erg zonde van die kadett wat daar van geworden is.

Airbrush van de voorbumper gaat er af als het een beetje meezit (bumper opnieuw laten spuiten).

Het is inderdaad niet de oude van jeffry, heb daar pas fotos van gezien :o erg zonde van die kadett wat daar van geworden is.

Airbrush van de voorbumper gaat er af als het een beetje meezit (bumper opnieuw laten spuiten).

origineel gepost door Kadett91

Als je samen met de c20let ook turbo remmen erop gaat zetten, of een grotere remmenset, dan zal 14" niet gaan passen.

Daarbij heb je bij een verlaging van 80/60 icm 14" weinig tot geen ruimte van bodem tot aarde (bodemvrijheid heet dat volgens mij?).

Je kunt ook 80/80 verlagen, zoals een kameraad van mij (BleuMagic) maar dan is 16" wel het minimale denk ik wat je nodig hebt om normaal te kunnen rijden.

Maar het is toch je eigen keuze!! :thumbup

origineel gepost door Kadett91

Als je samen met de c20let ook turbo remmen erop gaat zetten, of een grotere remmenset, dan zal 14" niet gaan passen.

Daarbij heb je bij een verlaging van 80/60 icm 14" weinig tot geen ruimte van bodem tot aarde (bodemvrijheid heet dat volgens mij?).

Je kunt ook 80/80 verlagen, zoals een kameraad van mij (BleuMagic) maar dan is 16" wel het minimale denk ik wat je nodig hebt om normaal te kunnen rijden.

Maar het is toch je eigen keuze!! :thumbup

Mooie gsi. :thumbup

Ik kan me die witte kadett van je ook nog herinneren met de zwart wit geblokte vlaggetjes erop en xenon verlichting wat in die tijd volgens mij wel uniek was op een kadett. :D

Terug
Naar boven