• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weergave actieradius

Mijn Vectra van 2008 geeft via de BC op het display de actieradius weer. Ongetwijfeld gebeurt dit d.m.v. een vlottertje. Men zou verwachten dat dit hetzelfde vlottertje is als die van het gewone metertje op het dashboard. Echter de weergave geeft een ander beeld. Het metertje werkt correct, de weergave op de BC geeft na voltanken maar 80 % aan en werkt pas correct als het niveau beneden die waarde is gedaald.

Herkent iemand dit, en zo ja, hoe loste hij/zij dit op? Lijkt me dat het vlottertje een beetje blijft hangen, maar hoe kom je daarbij?

Je kan alleen de km zien Wim (althans bij c1)

Als ik de mijne vol tank geeft ie max radius meestal ergens in de 700 aan, tijdens rijden loopt ie pas op op de radius.

Maandag getankt uiteindelijk actie radius van circa 800, tank nu half leeg en actie radius van 650 km over en mijn actieradius is zeker kloppend met minimaal verschil tussen meter.

Die bc moet natuurlijk constant "lezen en meten".

Als ik normaal rijd en snelweg kan ik 1000 km op een tank, maar die bc zal je dat eigenlijk nooit zien weergeven.

Als ik een keer flink gas in trap ben ik ook ineens flink wat kms kwijt.

hoe kan de TS zien dat ie maar 80% geeft dan??

T apparaat maakt een snelle berekening na het tanken en gaat m pas fijnstellen als er gereden word, en wel direct op het rijgedrag.

Willem

@wim-v6 wrote:hoe kan de TS zien dat ie maar 80% geeft dan??

T apparaat maakt een snelle berekening na het tanken en gaat m pas fijnstellen als er gereden word, en wel direct op het rijgedrag.

Willem

Compleet correct Wim!

Mijne doet niet anders als wat jij aangeeft, maar wellicht dat c2 luxer hierin is uitgevoerd, alhoewel ik hierover mijn twijfels heb

Wellicht tankt TS over de meter heen, waardoor bc pas goed berekend als meter weer bij "vol" uitkomt

Terug
Naar boven