• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weet iemand een Ascona C1 op de sloop te staan??

asconahobbyist

Woont hier bijna
wie o wie weet een Ascona C1 oftewel het eerste type C Ascona op de sloop te staan.

Ik heb een kunststof onderdeel van de handrem nodig wat op de achteras zit.

Moet van het 1e type zijn,de latere vanaf 1985 zijn anders.

Het is nergens meer leverbaar maar heb het op korte termijn echt nodig.

daar was ik pas nog geweest,die had alleen maar de nieuwere types helaas.

hij heeft idd wel een stuk of 6 asconaatjes staan:P

thanx iig voor de tip.

kan altijd wel even bellen,tis wel een stukje rijden maar maakt me niet uit,als ik t onderdeel maar heb.

Zijn het C1 modellen of weet je dat zo niet?

Dus de de modellen die nog geen LS of GL heten maar Luxus,Berlina etc,die moet ik hebben.

bedankt voor t meedenken,echt top!:thumbup

geeft nix man!

Ik ken dat je,de pest is dat ik nu in de laatste fase van opbouwen zit en door dat klereding zou ik m niet af kunnen maken.

ga in januari wel even bellen naar die hoving,sowieso nooit verkeerd als ie inderdaad een paar van die ouwe dingen heeft staan

En ik moet even wat afwachten,die man van classic opel parts in emmen gaat even kijken maar hij denkt dat ie m wel kan regelen.

ik zal vanaaf ff n fotootje posten van het vervloekte onderdeel,net mail gehad dat hij het niet kan leveren.

Kan ik er niet aankomen dan zal ik een hele andere achteras van een nieuwer type moeten monteren,maar daarvan is alles anders,dus ik heb sowieso ook niks meer dan aan mn nieuwe remvoeringenen handremkabels:swear

wat een gedoe weer!

achter de link een foto van het vervloekte onderdeel,op het briefje staat het artikelnummer.

Als iemand hem heeft of weet dan ben ik daar erg mee geholpen.

En spot je zo'n ding op de sloop,dan hoor ik dat graag.

ff google 90135932 opel

919186712.gif

klopt,dat is m,dat wist ik al maar hij is niet meer leverbaar,das het probleem juist.

Maar komt goed,ik heb heel brutaal naar 2 jongens hier op t forum een u2u gestuurd.

Zij zijn beide bezig met een c1 te voorzien van een dikkere motor dus ik heb gewoon gevraagd of ze de auto dan gingen voorzien van een andere achteras,dat was dus het geval dus allebei hadden ze de complete as over en die kan ik overnemen van ze.

Denk dat ik ze allebei ophaal,eentje reserve is nooit weg.

misschien dat van limburg in vaassen het heeft liggen

deze man heeft heel veel nieuwe delen van opel

zijn gegevens stuur ik per u2u

succes met het zoeken

bedankt jongens,het moet wel gaan lukken!

Ik heb al contact gehad met opelvectrafreak en daar ga ik donderdag een complete as halen.

Ook kipracing heeft er nog eentje liggen dus gaat helemaal goed komen.

die van limburg zal ik ook wel eens bellen,

vorige week bij opelvectrafreak een as gehaald,met daarom de geleider,zit al op de auto en doet t perfect.

Ben nu net terug uit Friesland,bij kipracing as nummer 2 gehaald,dus heb er nu eentje voor reserve.

Tevens ben ik bij sloperij hovingh geweest,had inderdaad 2 c ascona's staan waarvan 1 met de geleider er nog op,maar door de plaats kon ik er nooit bijkomen,verder zat er helaas nix bruikbaars op dus inderdaad zoals louwe 16 klepper al zei,ze staan er al heeeel lang.

Dus helaas,voor de liefhebber,er staan nog wel een aantal D Kadetten,zelfs stationwagen.

In elk geval ben ik voorzien,iedereen hartstikke bedankt voor de tips en het meedenken!!!!:thumbup

Dit is een verhelderende topic. Ik rij al 5 jaar met een Ascona C1 13S van 82.

En als ik op kasseien rij rammelt dat handremding verschrikkelijk, al goed vet aangedaan maar dat helpt niet veel. Dus waarschijnlijk is dat stukje (plastiek??)er niet meer tussen. Grtz.

als ie weg is zal je handrem helemaal niks meer doen,denk eerder dat ie domweg loszit

zit een slotbout doorheen met een borgmoer.

Terug
Naar boven