• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weet iemand hier een oplossing voor IS GELUKT

katurbotje

Post weinig
hallo,

Ik zit met een probleem,ik was vanmorgen bezig met mijn 296 remsysteem op mijn kadett aan het monteren

en nu wou ik eerst de beugel van de remklauw monteren maar deze paste niet die kwam tegen de remschijf aan.

hiermee bedoel ik niet de zijdelingse speling want die kan ik opvullen met ringen maar ik bedoel aan de voorzijde ,

daar raakt mijn beugel de schijf aan de voorzijde de schijf is namelijk 160 mm(buitendiameter van de voorkant waar de 4 boutgaten inzitten) en de orginele schijf van de senator is 150 mm.

ik heb er remklauwen erop van een senator 2,6 l.

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen of passen er aleeen klauwen op van een omega 3000?

P8220081.jpg

Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto's?

Als je een 296mm remsysteem hebt, hoe kom je dan bij 160mm en 150 mm??

Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto's?

@Haasje17 wrote:Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto's?

ik heb het wat verduidelijkt met een foto en de tekst een beetje veranderd. :thumbup

@Haasje17 wrote:Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto's?

ik heb het wat verduidelijkt met een foto en de tekst een beetje veranderd. :thumbup

Die beugel kon je aanpassen heb ik gelezen. Maar stel je vraag ook eens op het kadett gedeelte.

Er zitten daar meer mensen die dit gedaan hebben.

Die beugel kon je aanpassen heb ik gelezen. Maar stel je vraag ook eens op het kadett gedeelte.

@katurbotje wrote:hallo,

Ik zit met een probleem,ik was vanmorgen bezig met mijn 296 remsysteem op mijn kadett aan het monteren

en nu wou ik eerst de beugel van de remklauw monteren maar deze paste niet die kwam tegen de remschijf aan.

......ik heb er remklauwen erop van een senator 2,6 l.

Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen of passen er aleeen klauwen op van een omega 3000?

P8220081.jpg

Ik ben bang dat je remklauwen van een Senator 2.6i hebt die voor remschijven van Ø280 x24 mm bedoeld zijn (die zijn er bij een Senator namelijk ook, i.p.v. 296mm). Bij mijn weten zijn ze van een Omega A 2.6, 3.0 en 3.0-24V altijd 296mm)

@katurbotje wrote:hallo,

......ik heb er remklauwen erop van een senator 2,6 l.

P8220081.jpg

Ik ben bang dat je remklauwen van een Senator 2.6i hebt die voor remschijven van Ø280 x24 mm bedoeld zijn (die zijn er bij een Senator namelijk ook, i.p.v. 296mm). Bij mijn weten zijn ze van een Omega A 2.6, 3.0 en 3.0-24V altijd 296mm)

@tijgetje57 wrote:Die beugel kon je aanpassen heb ik gelezen. Maar stel je vraag ook eens op het kadett gedeelte.

Ik ga het zo dadelijk ook daar posten bedankt voor de tip :thumbup

Rik ophuis het zou inderdaad mogelijk zijn maar ik heb de oude schijven nog nagemeten en die zijn 296 dus daar zit het hem toch niet in maar even goed bedankt :thumbup

@tijgetje57 wrote:Die beugel kon je aanpassen heb ik gelezen. Maar stel je vraag ook eens op het kadett gedeelte.

Ik ga het zo dadelijk ook daar posten bedankt voor de tip :thumbup

Rik ophuis het zou inderdaad mogelijk zijn maar ik heb de oude schijven nog nagemeten en die zijn 296 dus daar zit het hem toch niet in maar even goed bedankt :thumbup

Hoi,

Ik ben toch bang dat die 160mm van je nieuwe schijven het probleem is. Ik heb zojuist mijn Omega 296mm-schijven ook nog even nagemeten en deze zijn ook 150mm op het naafdeel.

Het zal waarschijnlijk maar heel weinig schelen, want normaal gesproken bij 150mm is er wat speling en jij zit nu 5mm verder naar buiten. Misschien kun je het redden door iets van de beugel van de klauw weg te slijpen (maar zou dit zo moeten passen met die 160mm buitendiameter dan?).

Succes!

PS.

Oh ja, klauwen van een Omega 3000 zijn precies het zelfde.

Terug
Naar boven