• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wel of geen 2.4

g.klijn

Post weinig
hallo ik heb een vraag ik heb een 2e hands motor gekocht op de sloop maar vind nergens 2.4 op het blok wel op de kop en de krukas heeft wel andere draad en waar normaal het motortype staat zat een aluminium plaatje opgeplakt met wel c24ne erop,

En ook een logo erop, een motorblokje met daarachter een rondje met een springend hert erin volgens mij, en volgens een kennis van me is dit een ooit gereviseerde motor of ruilmotor maar hoe weet ik nou zonder kop te lichten of het wel een 2.4 is en heeft de ooit uitgevoerde revisie ook nog gevolgen voor de pk's en koppel en of duurzaamheid (alles ziet er verder prima uit) en de auto waar hij uit kwam had 180000 gelopen.

Of miss weet iemand ook waarvan dat logo is is ook wel leuk om te weten.

alle reacties welkom

bvd gijs

ja ik had het blok al gekacht en kwam erachter dat er iets niet klopte omdat ik hier op het forum had gelezen dat je bij een 2.4 een gat moest boren voor de pijlstok maar bij mij zat er een plugje in en toen ik verder ging kijken stond er dus niet 2.4 op de linker zijde waar dat normaal staat er staat alleen een 90 nr op en een ander nr nog ergens maar daar kan ik niks mee het zal wel een 2.4 wezen denk ik maar wil wel graag zekerheid

ja ik had het blok al gekacht en kwam erachter dat er iets niet klopte omdat ik hier op het forum had gelezen dat je bij een 2.4 een gat moest boren voor de pijlstok maar bij mij zat er een plugje in en toen ik verder ging kijken stond er dus niet 2.4 op de linker zijde waar dat normaal staat er staat alleen een 90 nr op en een ander nr nog ergens maar daar kan ik niks mee het zal wel een 2.4 wezen denk ik maar wil wel graag zekerheid

hey,

hier de kennis,je kan ook de slag even meten kruktap naar onder dan meten vanaf pakkingvlak tot

lagerkapdrijfstang.

180graden draaien en herhalen moet 85 mm zijn2.2 is 77mm dus dat moet met een rolmaat te doen zijn.

je kan ook de zuigerbodem gebruiken om te meten natuurlijk.

john

hey,

hier de kennis,je kan ook de slag even meten kruktap naar onder dan meten vanaf pakkingvlak tot

lagerkapdrijfstang.

180graden draaien en herhalen moet 85 mm zijn2.2 is 77mm dus dat moet met een rolmaat te doen zijn.

je kan ook de zuigerbodem gebruiken om te meten natuurlijk.

john

oke en hoe meet ik dat op een juiste manier en liefst zonder het blok uit elkaar te moeten halen al ligt de carterpan er wel af

gr gijs

oke en hoe meet ik dat op een juiste manier en liefst zonder het blok uit elkaar te moeten halen al ligt de carterpan er wel af

gr gijs

hahahahahahah ik was niet snel genoeg het stond er al hahahah morgen maar eens meten dan

bedankt alvast

gijs

hahahahahahah ik was niet snel genoeg het stond er al hahahah morgen maar eens meten dan

bedankt alvast

gijs

[rquote=1887689&tid=144217&author=Christian-tsx]bij mij staat er op het onderblok: 24

en dat met grote letters.

die letters staan dacht ik onder de voorste bougie.[/rquote]

Klopt, en de carter pan zit met M8 bouten vast op het blok.:hmmz

Hoe en waarom is mij een raadsel.................

VEGE revisie gebruikte ook wel alu plaatjes, maar of deze er nog wel is?

VEGE dus,....

[rquote=1887689&tid=144217&author=Christian-tsx]bij mij staat er op het onderblok: 24

en dat met grote letters.

die letters staan dacht ik onder de voorste bougie.[/rquote]

Klopt, en de carter pan zit met M8 bouten vast op het blok.:hmmz

Hoe en waarom is mij een raadsel.................

VEGE revisie gebruikte ook wel alu plaatjes, maar of deze er nog wel is?

VEGE dus,....

nou dan zal het wel goed zij haha deze kenmerken heeft hij idd allemaal wel de m8 voor de carterpan en de grove draad in de krukas en ff snel toch de slag op wezen meten hahahah anders kan ik niet slapen maar ik kwam op 87 mm uit ff snel gemeten dus ook dat klopt en verder ziet het blok er juist super uit van binnen ook 1 lagerkap gedemonteerd en zelfs de carterpan is gewoon schoon van binnen dus miss wel ooit eens gereviseerd maar daarna weinig meer gereden denk ik dus miss wel juist geluk hahahaha bedankt voor de info ik kan weer verder met mijn project

gr gijs

nou dan zal het wel goed zij haha deze kenmerken heeft hij idd allemaal wel de m8 voor de carterpan en de grove draad in de krukas en ff snel toch de slag op wezen meten hahahah anders kan ik niet slapen maar ik kwam op 87 mm uit ff snel gemeten dus ook dat klopt en verder ziet het blok er juist super uit van binnen ook 1 lagerkap gedemonteerd en zelfs de carterpan is gewoon schoon van binnen dus miss wel ooit eens gereviseerd maar daarna weinig meer gereden denk ik dus miss wel juist geluk hahahaha bedankt voor de info ik kan weer verder met mijn project

gr gijs

Je had zonder al te veel gedoe dus al kunnen merken of het een 2.4 was in evt. een ander onderblok en dat was dus de boutjes van het vliegwiel bekijken die achterin de krukas zit, die zijn anders van vorm en draad dan die van de 1.6 t/m de 2.2.

Terug
Naar boven