• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke astra/opel op LPG?

Omdat ik wegen mijn werk veel meer kilometers moet maken wil ik een LPG g3 auto kopen. Een diesel is geen optie ivm hoge maandlasten.

Ik heb in het verleden al een Astra G 1.6 16v gehad en moest hem verkopen omdat hij wat aan de zware kant was (wegenbelasting) Ook viel mijn mond letterlijk open van verbazing hoe vaak de distributieriem van deze auto vervangen moest worden. (om de 30.000KM oid???)

Nu wil ik dus graag een lpg auto kopen maar ik weet niet welk model en welke motor het goed doet op LPG. Ik heb wat rond gelezen en las dat sommige blokken zachte klepzittingen hebben en hierdoor ongeschikt zijn om op LPG te rijden.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Astra G . Liefst een model onder de 1050KG (ivm wegenbelasting)

Een 1.6 8v komt als het goed is wel onder die grens. Welke blokken zijn sterk en draaien niet bij de 150.000 hun versnellingsbak kapot, dit las ik hier ook ergens op het forum namelijk.

Als ik een kale goedkope Astra G koop zonder cruise control, zou je die dan gemakkelijk kunnen inbouwen als je het uit een astra van de sloop haalt? En kan je zo dus op een gemakkelijke manier van een lichte astra op kenteken een luxere versie maken?

Ik mij nog meer vragen te binnen schieten zou ik ze hier graag willen stellen.

Terug
Naar boven