• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke benzine tanken jullie

gertjuh1968

Post vaak
ik had een vraag over de benzine, wat is het verschil tussen een witte pomp en b.v. shell. (ja de prijs :angel)

heeft de motor op lange duur meer slijtage als je bij een witte pomp tankt of bij de shell ?

heeft het ook met het octaangehalte te maken. ?

ik tank euro 95 bij de komas.

ik tank altijd energy-supreme bij de esso,vind mijn blokje daar beter op lopen.is gewoon euro 95.

die onbemande pompstations krijgen vaak rest benzine van de tankauto's.Dus hun gaan eerst de shell af,esso,texaco enz enz.En als hun vrachtwaggel bijna leeg is en ze kunnen het niet meer kwijt,duwen ze het in de onbemande tankstations.Bij ons is dat de fakkel.En vind die rest benzine voor mijn gevoel niet echt super.

kun je vergelijke met je tank leeg rijden,onderin je tank zit vaak troep. ( dat is mijn menig )

iedereen moet tanken wat ie zelf het beste vind :afro

ik tank altijd energy-supreme bij de esso,vind mijn blokje daar beter op lopen.is gewoon euro 95.

die onbemande pompstations krijgen vaak rest benzine van de tankauto's.Dus hun gaan eerst de shell af,esso,texaco enz enz.En als hun vrachtwaggel bijna leeg is en ze kunnen het niet meer kwijt,duwen ze het in de onbemande tankstations.Bij ons is dat de fakkel.En vind die rest benzine voor mijn gevoel niet echt super.

kun je vergelijke met je tank leeg rijden,onderin je tank zit vaak troep. ( dat is mijn menig )

iedereen moet tanken wat ie zelf het beste vind :afro

ik tank altijd euro 95 bij de shell!!

Ooit een paar x met mijn Manta 400R voorzien van 2.0 16v getankt bij Gulf/Tinq.

Ding liep flink beroerd toen..

En tevens wil ik gewoon contant betalen, ben namelijk ook 1x geskimmed bij zo'n onbemand tankstation.

Voor mij dus gewoon Shell Euro 95 benzine

ik tank altijd euro 95 bij de shell!!

Ooit een paar x met mijn Manta 400R voorzien van 2.0 16v getankt bij Gulf/Tinq.

Ding liep flink beroerd toen..

En tevens wil ik gewoon contant betalen, ben namelijk ook 1x geskimmed bij zo'n onbemand tankstation.

Voor mij dus gewoon Shell Euro 95 benzine

De goedkoopste 95 natuurlijk... :P ;)

Die tigra motor van jou gaat het verschil echt nie merken hoor.

Dat gezwam over benzine gaat alleen maar op voor motoren die of veel ouder zijn of veel vermogen moeten leveren.

En stel dat ie 2 liter zuiniger rijdt op een tank als in die debiele reclame van bp of shell. Die met die alfa

Die paar liter betaal je gewoon weer door de literprijs terug...

Heb je een dikke gsi 16v met leuke nokkenassen en weet ik veel wat dan kan je met meer octaan wel merken dat ie wat lekkerder rijdt. of harder.

Mijn 500sec loopt ook gewoon iets mooier op 100 octaan en trekt ietsje harder op. maar ja.. V8 5liter die doet wat meer met je liter ;)

Verder gewoon naar de shell express en met je pasje betalen.. Die is hier omgeving utrecht/amsterdam geloof ik het goedkoopst. 1,609 geloof ik nu.

Ook al wordt je geskimmed, Je poen is verzekerd en je hebt het zo weer terug. En een nieuw pasje heb je ook in een week,.

Ik heb het al 2 keer gehad met credit cards. En 2 keer is bij de NS mijn ABNpas geblokkeerd door de bank uit voorzorg.

Gewoon je poot of portemonnee voor je pincode houden :) Want die hebben ze nog steeds nodig.

Waar was ie dan 1,54???????????????

De goedkoopste 95 natuurlijk... :P ;)

Die tigra motor van jou gaat het verschil echt nie merken hoor.

Dat gezwam over benzine gaat alleen maar op voor motoren die of veel ouder zijn of veel vermogen moeten leveren.

En stel dat ie 2 liter zuiniger rijdt op een tank als in die debiele reclame van bp of shell. Die met die alfa

Die paar liter betaal je gewoon weer door de literprijs terug...

Heb je een dikke gsi 16v met leuke nokkenassen en weet ik veel wat dan kan je met meer octaan wel merken dat ie wat lekkerder rijdt. of harder.

Mijn 500sec loopt ook gewoon iets mooier op 100 octaan en trekt ietsje harder op. maar ja.. V8 5liter die doet wat meer met je liter ;)

Verder gewoon naar de shell express en met je pasje betalen.. Die is hier omgeving utrecht/amsterdam geloof ik het goedkoopst. 1,609 geloof ik nu.

Ook al wordt je geskimmed, Je poen is verzekerd en je hebt het zo weer terug. En een nieuw pasje heb je ook in een week,.

Ik heb het al 2 keer gehad met credit cards. En 2 keer is bij de NS mijn ABNpas geblokkeerd door de bank uit voorzorg.

Gewoon je poot of portemonnee voor je pincode houden :) Want die hebben ze nog steeds nodig.

Waar was ie dan 1,54???????????????

ik rij op benzine diesel mengsel van mensen die verkeerd tanken,

rookt het c14nz lekker van en hij lijkt wel zuiniger????

ik rij op benzine diesel mengsel van mensen die verkeerd tanken,

rookt het c14nz lekker van en hij lijkt wel zuiniger????

En voor de shag rokers onder ons, in Belgie is het way cheaper. Dus is een mooie combo als je vlak bij de grens woont.

En voor de shag rokers onder ons, in Belgie is het way cheaper. Dus is een mooie combo als je vlak bij de grens woont.

Terug
Naar boven