• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke bougies gts 1.8 z18xe, elektrodeafstand etc.??

Vectra-gts C

Post weleens wat
welke bougies (merk, type) zijn het beste voor de gts 1.8?

en ik zie ook een heleboel verschillende elektrodeafstanden, ik snap het niet dus iemand de goede/BESTE?

gr

Ik plaats NGK BKR 5 EK, deze laat ik dan 45.000km zitten vooraleer ze weer te vervangen..

Op LPG houd ik een termijn van 30.000km aan met deze bougies..

Willem

Voor mijn Vectra C Sedan 1,8 heb ik mijn bougies destijds gehaald bij de VOD.

Zijn GM bougies.

Onderdeel nummer: 01214011

Wel best duur: 12,70 euro per stuk.

Volgens mijn Opel Serviceboekje moet het elke 4 jaar/60.000 km. Dus dat het 12,70 euro per stuk was maakte mij niet uit.

voor 26 euro heb je 4 NGK's en deze heb ik door middel van tussentijdse controle gewoon zo laten zitten bij 30.000km, in princiepe hadden ze nog 60.000 kunnen mee draaien.

ik heb een foto van 4 bougies uit een Z18XE welke 30.000km op LPG (G3) hebben gedraait, amper versleten:

101_2216.jpg

Willem

heb even de km standen gewijzigd, had ze verkeerd getypt..

60.000km is normale vervangings termijn..

De bougies die ik nu in de vectra hebt mogen zelfs 90.000km mee... (Originele bosch 4punts (zaten in de 3 liter die ik heb gekocht))

Willem

NGK en Denso zijn wel producenten die het uiterste uit een bougie halen. Of het nu om duurzaamheid, kwaliteit of performance gaat. Bepaalde types Iridium bougies van beide producenten halen zelfs een combinatie van al deze dingen.

De bougies moeten wel nauwkeurig besteld worden, je kunt zelfs de verkeerde bougies in huis hebben gehaald met hetzelfde typenummer. Als je de juiste bougies te pakken hebt, zul je alleen maar voordelen ondervinden t.o.v. de standaard bougies.

nu heb ik nog geen duidelijk antwoordt. ik weet idd 'blueastraG' dat ik de goede bougies moet hebben..

maar welke zijn dit nou?

misschien iemand die me de goede bougie kan aanwijzen op deze site?: verschillende bougies voor de

gts 1.8 z18xe.. www.winparts.nl

Terug
Naar boven