• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke dakdragers Astra Sports Tourer K?

Hallo,

hopelijk kan iemand mij helpen; ik ben op zoek naar dakdragers voor mijn Opel Astra Sports Tourer (denk versie K?).

Ik dacht aanvankelijk dat ik een gesloten rails had, maar volgens mij zijn dit eerder sierlijsten en dien ik de dakdragers aan de binnenzijde van de deuren vast te zetten (ipv de sierlijst/rails).

Maargoed, op één of andere manier lukt het me niet om de juiste te vinden.

Kan iemand mij linken naar de juiste dakdragers (hoeven niet perse officieel van Opel merk zijn) ?

Veel dank alvast (zoek me wezenloos, maar wellicht is dat mijn onkunde...)

:help:

de lijsten zijn sierlijsten, de dakdragers komen in gaten die in de deurstijl zitten en met rubbers gewoon op het dak, geen geweldige constructie, er zijn al mensen geweest die hard moesten remmen met hun volle dakkoffer erop en deukjes in het dak kregen, bovendien vind ik zelf dat de dragers te dich op elkaar zitten op deze manier, bij de astra H had ik tenminste de mogelijkheid om ze verder uit elkaar te zetten waardoor je goed een ladder mee kan nemen, dat durf ik echt niet bij de astra K.

originele kun je het beste nemen, daarvan weet je zeker dat ze passen en je krijgt er een momentsleutel bij die er voor zorgt dat je ze niet te hard aandraait, kosten wel 250 euro en de opel dealer kan ze gewoon voor je bestellen.

Update:

Nu ik even terug kijk heb ik gewoon deze gekregen via de dealer:

====

Zelf heb ik via de dealer ze erbij bedongen, geloof niet dat dit originele zijn gezien de logo's op de dakdragers verwisselbaar zijn.

deze kunnen bijv ook:

Die van de eerste link zijn de originele, de logo's zijn uitwisselbaar omdat ze in Engeland een ander logo gebruiken (griffon) voor opel

Besten,

Sorry dat ik jullie zoveel jaren later op deze forum stoor.

Ik heb nu namelijk het probleem, dat deze sierlijsten, de mogelijkheid blokkeren om de dak dragers te monteren.

Hebben jullie dit probleem toen ook gehad?

MVG

Terug
Naar boven