• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke distributiekit voor welk motornummer? Waar staat nr?

rinus747

Post vaak
Mijn zafira F75 uit Jan 2002 is weer aan een distributie kitje toe. Nu zie ik op internet twee soorten setjes staan

1) Tot motor nummer 02HL5117, 20041690

2) Vanaf motor nummer 02HL5118, 20041691, 20EK4286

Waar staat dat motor nummer uberhaupt?

Wat is eigenlijk het verschil tussen die setjes. Alle fotos die ik zie lijken 100% identiek.

Heel vaag herinner ik me ooit een verhaal gehoord te hebben van vierkante tanden en afgeronde tanden, en veel gruis in de afscherming als de verkeerde gebruikt wordt. Heeft dat er mee te maken?

De riem hoort om de 60000 vervangen te worden, maar hoe lang gaan rollen eigenlijk mee?, en de waterpomp?

Vriendelijke groeten Rinus

Je motornummer staat niet op je kenteken, in sommige gevallen staat er je motorcode op.

Stuur mij in een PB je kenteken en chassisnummer, dan kan ik je zo het motornummer opzoeken.

Klopt... (was niet helemaal helder op moment van posten)

Maar idd op hand van de autogegevens kan je achterkomen wat je motornummer is.

Bij een niet ingevoerde Nederladse zafire staat de motorcode op het kentekenbewijs. (Weet niet of t op zo'n pasje ook nog staat).

Motornummer staat normaal gesproken in het onderhouds boekje, samen met de motorcode.

Bij onze belgische vrienden schijnt dit lastiger te achterhalen te zijn.

Ik heb met Rijsbergen /Brezan gewoon de deal dat ik beide sets meeneem ???betaal en nadien retour breng wat niet gebruikt is. ik betaal ook pas nadien als beun klant voorkomt gedoe en ergernis en gezoek nu losnemen en je hebt 100% het juiste !!!!

Terug
Naar boven