• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke draad is plus van stadslicht??

Hey als je je stadslicht er uit haalt he in de vectra c gts en je die fitting vastheb waar je je lampje in duwt, dan zie je 2 draadjes welke is de plus?? De bruine draad of de zwarte?? ze zeggen de bruine is dat zo? ja doormeten maar heb niet zo;n ding dus! Misschien weet iemand hier het?

alvast bedankt.

Bruin is meestal de massa in de auto.

Waarom wil je dat weten dan ?

edit: sorry heb hem ff geedit !!

ja stadslicht zit ledje in en balast er dan tussen, dus geeft hij geen storing meer aan in display als het goed is, maar dat moet tussen de plus, dus zou de bruine kabel dan moeten zijn?

In TIS2000 staan alle lampen verbonden met de bruine draad (Massa dus) en rood op het stadslicht :hmmz

maar . . . een multimetertje kost 5 euro bij de bouwmarkt . . . koop toch eens zo'n ding mensen!!!!! ;)

Simpel dingetje en voldoet prima voor de huis tuin en keuken klusjes . . . daar heb je echt geen dure Fluke voor nodig.

origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO

ja stadslicht zit ledje in en balast er dan tussen, dus geeft hij geen storing meer aan in display als het goed is, maar dat moet tussen de plus, dus zou de bruine kabel dan moeten zijn?

Wil jij hier een how to do van maken zodat ik het kan na maken of een goede beschrijving. Wat heb ik precies nodig?

Ik neem aan dat het zo maakt ivm het knipperen van de LED verlichting en de melding op de bc.

grt Eric

Hey als je je stadslicht er uit haalt he in de vectra c gts en je die fitting vastheb waar je je lampje in duwt, dan zie je 2 draadjes welke is de plus?? De bruine draad of de zwarte?? ze zeggen de bruine is dat zo? ja doormeten maar heb niet zo;n ding dus! Misschien weet iemand hier het?

alvast bedankt.

Hallo,

BRUIN = Massa!

Groetjes, Joche

origineel gepost door cire

Wil jij hier een how to do van maken zodat ik het kan na maken of een goede beschrijving. Wat heb ik precies nodig?

Ik neem aan dat het zo maakt ivm het knipperen van de LED verlichting en de melding op de bc.

grt Eric

Ja zal het dan wel hier neerzetten! Maar ik kan er effe nog niet aan beginnen want hij gaat spuiten en blinderen en loop ik ook in de weg daar, maar denk niet dat het knipperen van de led's stopt hoor?? Alleen de melding op je display geeft hij dan niet meer aan! Die leds blijven denk ik gewoon knipperen! klotezooi!

grt Eric

Ja zal het dan wel hier neerzetten! Maar ik kan er effe nog niet aan beginnen want hij gaat spuiten en blinderen en loop ik ook in de weg daar, maar denk niet dat het knipperen van de led's stopt hoor?? Alleen de melding op je display geeft hij dan niet meer aan! Die leds blijven denk ik gewoon knipperen! klotezooi!

Als de leds blijven knipperen dan hoef je het voor mij niet te doen. Maar pics van na het spuiten en blinderen zijn wel welkom :P

Is gewoon in de Duitse normen meegenomen, BRUIN is massa, ook bij VW Mercedes en BMW..

Zwart is geschakeld +

Bruin is Massa

Willem

Zwart als massa, of groen haha...

Dat DIN gebeuren is iedeaal wat dat betreft..

Ik kan zo bij mijn Benz truck alles vinden qua bedrading..

Willem

Mijn broer rijdt peugeot, en die heeft weer groen, en zwart als massa op diverse relais stekkers bijvoorbeeld..

haha

geen touw aan vast te knopen

Willem

grt Eric

Als de leds blijven knipperen dan hoef je het voor mij niet te doen. Maar pics van na het spuiten en blinderen zijn wel welkom :P

Ja kijk nog effe ben nog steeds bezig met ander leds enzo te proberen ook dus wacht zowiezo nog effe met knippen en balastjes ertussen zetten, en pics komen op mijn andere topic te staan! En de rest bedankt voor de info verder allemaal he!

Is gelukt inmiddels geen storing meer op de bc:)! En de plus is rood bij het stadslicht! Maar je moest ze tussen allebei zetten op de bruine en de rode! En nu geven ze geen storing meer aan in t display! Maar ze knipperen helaas nog wel 1 minuut:fy1 Maar ja wacht nog steeds tot er iemand komt die echt leds heeft die storingvrij zijn! Nou dat zijn ze bij mij nu wel op de bc alleen nu nog leds hebben die niks knipperen! Gewoon uit is uit en aan is aan! Maar blijkbaar zijn die heeeeeeeeell zeldzaam???:hmmz

gewoon w5w lampjes van mtec kopen:vertag

CIMG2837.jpg

Terug
Naar boven