• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke dumpvalve goed of mooi geluid voor opel gt?

DriesV

Post weinig
Heeft er hier iemand ervaring met een dumpvalve op een opel gt? heb al verschillende namen gehoord zoals de hks, forge en bollen dumpvalve. welke zijn goed en aan te raden? Ik zou voor een krachtig geluid willen gaan.

Wellicht kun je zoeken op de motorcode?

Ik weet eigenlijk niet welk blok er in de GT ligt, is dat niet de Z20LEH?

Je zou op bijv. Youtube filmpjes kunnen kijken en luisteren naar het geluid van bijv de forge. Op een z20leh of en andere opel 2l turbo

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

En er zijn er hier genoeg op het forum met een Z20LEx en een dumpvalve van bijv. Forge.

En had Botter ook niet een dumpvalve hiervoor van een bepaald merk? Het is me even ontschoten hoe het merk heet.

@RISL wrote:En er zijn er hier genoeg op het forum met een Z20LEx en een dumpvalve van bijv. Forge.

En had Botter ook niet een dumpvalve hiervoor van een bepaald merk? Het is me even ontschoten hoe het merk heet.

collins

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

@kiyamizio wrote:Z20nhh 264pk motor is op basis van de direct ingespoten 2.2i.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

is die 2 liter turbo op basis van de 2.2 niet de z20net?

Oke bedankt voor de reacties, zo kom ik toch al wat verder :thumb het gaat een forge valve worden maar voor zover internet me wijzer maakt heb ik een dubbelwerkende dumpvalve nodig

Hier een foto van mijn Forge dumpvalve (90% terug in inlaat en 10% naar buiten) Als je een 100% uitwendige dumpvalve zou nemen gaat je verhouding air fuel niet meer juist zijn omdat de luchtdebietmeter de aangezogen lucht meet en daar de benzine op berekend die moet ingespoten worden dus als je de lucht buiten blaast door je dumpvalve zal je met momenten veel te rijk rijden (teveel benzine in verhouding tot lucht)

Terug
Naar boven