• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke primer?

AstraF23

Post weinig
Hallo,

Ik heb vandaag weer wat spullen gehaald om te spuiten.

Maar nu had ik een vraag over de primer van de action.

Werkt deze net zo goed als die van motip?

En hecht de lak er goed op?

Of moet ik toch alles motip pakken?

Gr, Rick

Valt ons tot nog toe niet tegen.

De poedercoating van de velgen laat al weer los :swear

En de naafkapjes die met action primer en verf zijn gedaan zijn nog netjes :thumb

Dit zit er denk ik toch al wel ruim een jaar onder...

Ik heb mijn velgen van me Astra G station toen der tijd ook gedaan met primer, zwart & blanke lak van de Action, maar dat heb er jaren op gezeten hoor. Zelfs als ik me wielen iedere week schoonmaakte met velgenzuur.

Weet alleen niet hoe Action verf combineert met andere merken zoals bv Motip. Ik heb ook wel eens 2 andere verschillende merken verf gecombineert, en dat was net afbijt, :cry.

Dat werd een chemische reactie en bladerde helemaal op.

Succes

ligt eraan welke ondergrond je moet spuiten, en als je poedecoat loslaat is het gewoon weg niet goed gedaan. Je hebt meerdere primers voor de verschillende ondergronden

@mark wrote:ligt eraan welke ondergrond je moet spuiten, en als je poedecoat loslaat is het gewoon weg niet goed gedaan. Je hebt meerdere primers voor de verschillende ondergronden

Klopt, kan ook gratis opnieuw, foutje van de zaak.

2 verschillende merken, of zelfs dezelfde maar dan een andere kleur!, willen nog wel een lelijk gaan opbranden (bladeren).

Moet je even kijken of het neutraal/waterbasis is, dan kan er een boel op.

dat bladeren ligt aan de basis bijvoorbeeld acryl over alkyd gaat bladeren. Heeft niet echt met het merk temaken.

Terug
Naar boven