• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke single malt Whisky of Whiskey vinden we lekker?

egje

Post weleens wat
een topic specifiek over whisky of whiskey (Iers).

Ikzelf ga met enige regelmaat naar een proeverij en ben nu een aantal keren naar de International Whisky Festival in Leiden geweest, daar wordt duidelijk dat whisky allang niet meer iets is wat door ouden mannen alleen gedronken wordt maar dat ook de leeftijdscategorie 28 - 40 veel gedronken en gewaardeerd wordt.

Er komen zo'n weekend een paar duizend man in de grote kerk te Leiden en dat is echt een hele leuke happening

To the point: een oaar van mijn favoriete whisky's (tot nu toe) zijn:

Aberlour A'Bunadh

Springbank 10yrs/15yrs

Longmorn 16yrs

Yamazaki 10 yrs

Ben benieuwd naar jullie smaken en soorten favoriete whisky's

Ik heb het één keer gedronken toen ik in LA was. Daar had ik de roomservice een Whiskey laten brengen. Had ik daar spijt van. Ik vond het echt naar een assebak aangelengt met water smaken :jerry :jerry :jerry . Ik ben er dus totaal geen liefhebber van.

Hai,

De longmorn is helemaal niet verkeerd, drink de laatste tijd Oban, ben daar zeer gecharmeerd van.

Voor de "snelle" pak ik een Dimple. :D

@opelkadetje wrote:mijn vrouw had voor de kerst famous grous black label mee die was met een week op:P

Een week? ....... Wel een beetje doordrinken maat ..... :jerry

Heerlijk.........straight up.......niet "on the rocks" als ze er ongevraagd ijs op gooien gaat ie gelijk terug......stelletje cannibalen :D

Ik vind het persoonlijk niet te drinken, maar de rest thuis is wel fan van de single malts (dus, excuses als er typo's oid in zitten, ik ben niet de kenner).. Glenndronach, Glenfiddich, Ardbeg 10.. zal 't lijstje wel een keer bijwerken (er staan 20-30 flessen op voorraad...).

Zeker een hele goedkope vieze blend gekregen? :jerry

Men zegt dat er best lekkere blends op de markt zijn, maar ik heb me er nog nooit aan gewaagd.

Aberlour A'Bunadh :wors Echt mijn favoriet, wat een karakter, cask strength rond de 60%... en toch wel een vriendelijke whisky. :thumb

Verder drink ik graag single malts met veel karakter, turf en zilt. Islay en Speyside's meestal.

Een Glenfiddich 12 bijvoorbeeld is mij wat te saai. Wel een fijne "instap" whisky.

Oban 14 vond ik erg lekker.

Bowmore ook verschillende.

Laphroaig 10

En uit het juiste soort glas drinken he. ;)

Glencairn-Glass.jpg

Leuk topic! :thumb

Had me pa met kerst een fles johnnie walker blue label gegeven maar die is ook wel lekker alleen een beetje duur haha

@RickR91 wrote:Waar blijft t sigaren topic? :jerry

Cohiba's BABY hehehe, no juuh doe mij maar een Dikke BLUNT met White Choco d'r in, Amazing haze, Sour Diesel of Purple

Ben d'r niet echt thuis in maar drink van de whiskey's alleen Black en Jack en anders Patron maar das geen whiskey.

Glenfiddich ook nt slecht, JW moet minimaal een Black of Blue zijn ....... De Red is aanmaak limo voor de cola en geen whiskey :D ;)

Een blended hoeft nt slecht te zijn .... Zijn er zat goeie, ken ook single malt's die niet te pruimen zijn ......

Smaak valt niet over te twisten en is persoonlijk :D

Keertje een proeverij doen ......... :jerry

Heb wat relatie's die de betere slijterij hebben, proeverij is zo georganiseerd .......

Laat maar weten of er interesse is, volgens mij moeten het minimaal 15 personen zijn.

Tof topic !

favoriete Single Malt : Talisker 10 (een zachte turfsmaak, peperige afdronk)

favoriete Blend : Chivas Regal 18 (lekkere chocolade-sinastoetsen :thumb )

iemand frysk hynder wel eens geprobeerd, is niet eens een slechte trouwens.

ik werd bekend met whisky toen ik eens een mobieltje vond en hem weer bij zijn eigenaar bracht, ik kreeg als dank een flesje whisky, en dat bleek een lidl of aldi whisky te zijn.

sindsdien probeer ik diverse smaken eens uit tot ik een echt lekkere vind.

momenteel heb ik Old Keeper old scotch whisky in de kelder staan, niet echt mijn smaak.

lekkerste tot nu tot Glenfiddich single malt.

Terug
Naar boven