• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke Velgen voor m'n Monza [Nu met Foto's]

• Topic starter Topic starter GSE
  • Startdatum Startdatum

GSE

Woont hier bijna
Ligt een beetje aan de maat banden die je wilt hebben maar wat ik als veilig zou beschouwen is een velg van 7,5-8J met een 235 band en een ET40 is veilig.

ET kleiner als 35 met zo,n banden gaat voor problemen zorgen

Origineel is ET 49 en met 195 (en 205 banden bij de GSE),en dan heb je nog ruimte genoeg tussen wielrand en band.

Ik zelf rij met ET 40 7 of 7,5J velgen (weet het zo ff niet meer) met voor 225 en achter 235,en dit gaat moeiteloos.

ET=in mm en de band breedte ook dus zou je als je max 215 wilt nemen voor zeker een ET van 35 kunnen nemen en achter 1 van ET 30.

Wil je wat mooi hebben dat goed gevult lijkt zou ik rond de ET 30 gaan zitten met 7 a max 8J velgen met een 215 band dit moet na mijn idee goed gaan

zo op het oog lijken me het geen verkeerde velgen.

passen gaan ze wel,

@obelix reed in het verleden met een setje met ET20 R16 onder de monza, die was dacht ik ook niet verlaagd.

de mijne is inderdaad met ET 30, en nog een keer verlaagd.

ik houd niks over, strak in de wielbakken, en vlak langs draagarm :P

bandenmaat heb ik 215/55/R16 en dat bevalt me prima.

wel een wat hoge band maar daar krijg je ook comfort voor terug.

boyl.jpg

moet er trouwens wel bij vermelden dat bij mij de achterste wielranden al reeds aangepast en bewerkt zijn.

in het verleden zat er Borbet A onder, maar toen moesten de randjes weiken.

origineel gepost door fluks

ringen ben je niet nodig achteras draagt aleen op de wielmoeren

mij is ooit verteld dat het bij 4gaat wel raadzaam is,

maar bij 5 gaats centreert de velg zich vanzelf beter als bij 4.

althans zoiets was het....

ikzelf doe er nooit wat tussen :P en nooit geen problemen gehad

:hmmz

dat probleem had ik bij mijn schnitzers ook,

heb de dop gewoon plat geslagen, en toen paste het wel.

wat je ook wel eens ziet is dat ze velg doppen van een standaard senator velg ofzo

pas maken.. @hazzard heeft dat ook onder de monza

Dat gekloot met de naafdop heb ik ook al eens gehad ik heb toen de dop kleiner gemaakt door er een stuk af te zagen van het gedeelte wat ik naaf komt af te halen toen kon ik wel de naafdopjes voor gebruiken,van de AC schnitzers.

Hee Ron,

Dat zijn dezelfde velgen als die ik toen had onder mijn Calibra. De Rials zijn gevoelig voor inbijten van remstof (vooral in de hoekjes), dus hou ze (erg) goed bij.

Staan goed onder je Monza.

staan er zeker goed onder toen ik vandaag die monza s zag

verlangde ik ook effe weer terug ,maar goed 2 manta s is eerst voldoende voor de hobbie

origineel gepost door MonzaRon

origineel gepost door rinus de boer

Hee Ron,

Dat zijn dezelfde velgen als die ik toen had onder mijn Calibra. De Rials zijn gevoelig voor inbijten van remstof (vooral in de hoekjes), dus hou ze (erg) goed bij.

Staan goed onder je Monza.

Bedankt Rinus, heb er meteen een notitie van gemaakt,

zal het goed in de gaten houden.

Ben een goede poetser, heb er nu al bijna geen lak meer op zitten :D

grtz Ron

Misschien een tip (als je toch een grote poetser bent :P)... Ik heb toen gemerkt, dat als je ze in de (auto)was zette, ze beter beschermd waren en dus beter bestand waren tegen inbijten.

Terug
Naar boven