• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke versnellingsbakolie voor F23 & M32...

Astranomic

Post weinig
Hey People,

Ik zou graag willen weten welke van deze 2 olieën in de F23 & M32 bak kan:

Spirax S2 ATF AX of Spirax S6 AXME 75W90 ???

Waarom ik niet bij de Opel Dealer koop is omdat ik deze olieën binnen handbereik heb.

Volgens mij is de ATF van Opel ook 75W85 correct me if wrong!

Voor de gene die er verstand van hebben: Wie kan me hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Gr,

Steven

Opel olie, omdat de olie in de OPEL bakken GEEN ATF is, maar wel het beste schakelt in de Opel bakken.

heb alleen maar slechte ervaringen met voorgeschreven NIET OPEL olie, zeker bij de F23 en M32,

de F23 gaat s'winters schakelen als een Vrachtwagen, ook met normale 75w85 olie

en de M32 gaat al zo gauw kapot!!! moet je daar risico's voor gaan nemen

Willem

Het gaat ook om het feit dat ik in mijn M32 een Wavetrac LSD heb gemonteerd en diverse tuners synthetische 75w90 olie aanbevelen vooral voor circuit / hoog koppel vandaar mijn vraag...

Wil deze olie gewoon vaak verversen en dan is het uiteraard beter voor mijn portomonee als ik het met deze olie kan bewerkstellen.

jup, maar let wel op dat ie (zeker in de winter) zwaarder gaat schakelen, en dat dus betekend uiteindelijk dat je de schakelmoffen, het schakelmechaniek, en de Sychromesh ringen meer gaat belasten.

de F23 zou ik zowiezo op de Opel olie houden, deze hoef je dan alleen op advies iedere 100.000km of 10jaar te verversen..

Willem

Terug
Naar boven