• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke weerstand icm montage LED's, Opel Astra H

Neem dan een hogere waarde.... Of neem er twee van 47 ohm parallel als het niet werkt, dit zorgt er ook voor dat het dubbel zo veel vermogen aan kan. Zelfs al zou de weerstand een passend opgegeven vermogen aan kunnen dan wordt hij vaak nog best heet als je in de buurt van het maximum komt, dan zorg je er het best voor daar ruim aan te voldoen....

Neem dan een hogere waarde.... Of neem er twee van 47 ohm parallel als het niet werkt, dit zorgt er ook voor dat het dubbel zo veel vermogen aan kan. Zelfs al zou de weerstand een passend opgegeven vermogen aan kunnen dan wordt hij vaak nog best heet als je in de buurt van het maximum komt, dan zorg je er het best voor daar ruim aan te voldoen....

Als ik dit zo allemaal lees dan liet ik fijn het lampje zitten.

Of hij moet elke 2e dag stuk gaan,wat me sterk lijkt.

Ik experimenteer veel met leds in en om het huis maar in een auto voegt het weinig toe.

Behalve je dashboard verlichting dan.

Alle andere verlichting is functioneel en dat laat ik fijn zoals het is.

Al is het alleen om te voorkomen dat dingen beginnen te smeulen en te roken.

Ik experimenteer veel met leds in en om het huis maar in een auto voegt het weinig toe.

Behalve je dashboard verlichting dan.

Alle andere verlichting is functioneel en dat laat ik fijn zoals het is.

Al is het alleen om te voorkomen dat dingen beginnen te smeulen en te roken.

Voor toepassingen waar wit licht nodig is met lage intensiteit zijn leds wel een uitkomst hoor. Zoals de indicaties van knopjes en controle lampjes. Dat gaat perfect met leds en die blijven super koel juist.

Grootste voordeel is dat ze zo ongeveer voor eeuwig mee gaan. Als jij je auto om de twee/drie jaar weer weg doet heeft het inderdaad weinig zin.

In mijn Kadett was alles donker omdat ALLE lampjes stuk waren. Het is werkelijk een weelde om al die knopjes weer mooi te kunnen zien in het donker, en dat mooie witte led licht in 5600K temperatuur geeft een erg mooi, haast 'modern' effect aan de knopjes....

Heb trouwens nog wel de foto's van mijn eerste poging met vier blauwe leds per gat:

OzKfy.jpg

UQUG9.jpg

Alle knopjes:

6TlEi.jpg

JhRdi.jpg

J99lw.jpg

En alle waarschuwingslampjes in actie:

Rno8M.jpg

Voor toepassingen waar wit licht nodig is met lage intensiteit zijn leds wel een uitkomst hoor. Zoals de indicaties van knopjes en controle lampjes. Dat gaat perfect met leds en die blijven super koel juist.

Grootste voordeel is dat ze zo ongeveer voor eeuwig mee gaan. Als jij je auto om de twee/drie jaar weer weg doet heeft het inderdaad weinig zin.

In mijn Kadett was alles donker omdat ALLE lampjes stuk waren. Het is werkelijk een weelde om al die knopjes weer mooi te kunnen zien in het donker, en dat mooie witte led licht in 5600K temperatuur geeft een erg mooi, haast 'modern' effect aan de knopjes....

Heb trouwens nog wel de foto's van mijn eerste poging met vier blauwe leds per gat:

OzKfy.jpg

UQUG9.jpg

Alle knopjes:

6TlEi.jpg

JhRdi.jpg

J99lw.jpg

Rno8M.jpg

@Vinci wrote:Voor toepassingen waar wit licht nodig is met lage intensiteit zijn leds wel een uitkomst hoor. Zoals de indicaties van knopjes en controle lampjes. Dat gaat perfect met leds en die blijven super koel juist.

OzKfy.jpg

UQUG9.jpg

Alle knopjes:

6TlEi.jpg

JhRdi.jpg

J99lw.jpg

Rno8M.jpg

Dat zeg ik..... dashboard verlichting.

Prachtig toch ?

En een led gaat idd. lang mee.

@Vinci wrote:Voor toepassingen waar wit licht nodig is met lage intensiteit zijn leds wel een uitkomst hoor. Zoals de indicaties van knopjes en controle lampjes. Dat gaat perfect met leds en die blijven super koel juist.

OzKfy.jpg

UQUG9.jpg

Alle knopjes:

6TlEi.jpg

JhRdi.jpg

J99lw.jpg

Rno8M.jpg

Dat zeg ik..... dashboard verlichting.

Prachtig toch ?

En een led gaat idd. lang mee.

Het leuke is het kleurtje, maar de verdeling vind ik persoonlijk niet zo best met leds.(zoals ik eerder al zei) Zie je hier boven ook, van die vlekken. Dat is nu wel opgelost met de tellerbak (hoewel ik nog een kleine reparatie er aan moet doen)

Maar voor het interieur (hemeltje) vind ik de led lampjes wel erg fijn hoor. Het enige waar ik nog geen leds voor zou gebruiken is koplampen. Achterlichten zou aan de andere kant wel weer heel goed kunnen...

Begrijp niet zo goed wat je met deze bedoelt:

Het leuke is het kleurtje, maar de verdeling vind ik persoonlijk niet zo best met leds.(zoals ik eerder al zei) Zie je hier boven ook, van die vlekken. Dat is nu wel opgelost met de tellerbak (hoewel ik nog een kleine reparatie er aan moet doen)

Maar voor het interieur (hemeltje) vind ik de led lampjes wel erg fijn hoor. Het enige waar ik nog geen leds voor zou gebruiken is koplampen. Achterlichten zou aan de andere kant wel weer heel goed kunnen...

Begrijp niet zo goed wat je met deze bedoelt:

Terug
Naar boven