• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke winterbandenmaat om deze velg?

tmug

Post weleens wat
Heb een setje gloednieuwe Dezent lichtmetalen velgen voor schandalig weinig geld gekocht. Hebben de maat

7J ET39 R16,

Nu wil ik iets getrokken wangen van de band, wat is dan een mooie maat? Hoor veel mensen over 195x50x16, maar ik hou ook wel van comfort.

Heeft iemand hier foto´s van?

tjaa wat jij wilt kan niet, en comfort en getrokken banden.

Ik zou voor winterbanden ook niet voor getrokken banden gaan, gewoon 205/55-15 of zoiets, onder wat voor auto moeten ze komen.

tjaa wat jij wilt kan niet, en comfort en getrokken banden.

Ik zou voor winterbanden ook niet voor getrokken banden gaan, gewoon 205/55-15 of zoiets, onder wat voor auto moeten ze komen.

195 breed staat even breed als de velg, de hoogte is bepalend voor de auto en de afwijking van de snelheidsmeter..dus ff omrekenen tov van de originele maat.

195 breed staat even breed als de velg, de hoogte is bepalend voor de auto en de afwijking van de snelheidsmeter..dus ff omrekenen tov van de originele maat.

205/50-16 hoort er dan onder.

Deze maat ligt gewoon normaal om deze velg.

Winterbanden moet je niet getrokken monteren.

Dan is het hele doel van de winterband weg.

205/50-16 hoort er dan onder.

Deze maat ligt gewoon normaal om deze velg.

Winterbanden moet je niet getrokken monteren.

Dan is het hele doel van de winterband weg.

En 205/55/16 is dan toch ook wel goed? Aangezien de 50 maat erg prijzig is... Heb een set gevonden 205-55-16 voor 175 euro nieuw.

En 205/55/16 is dan toch ook wel goed? Aangezien de 50 maat erg prijzig is... Heb een set gevonden 205-55-16 voor 175 euro nieuw.

Je hebt dan wel kans dat je een teller afwijking krijgt.

Dus als de teller 80 aangeeft je in het echt bijv. 85 rijdt, je teller geeft dus teweinig aan, of wordt akelig nauwkeurig.

Dus als de teller 80 aangeeft je in het echt bijv. 85 rijdt, je teller geeft dus teweinig aan, of wordt akelig nauwkeurig.

origineel gepost door erwin78

Ach te hard rijden doe ik toch bijna altijd... En rij met lasershield dus valt over het algemeen wel wat mee.

origineel gepost door erwin78

Ach te hard rijden doe ik toch bijna altijd... En rij met lasershield dus valt over het algemeen wel wat mee.

Terug
Naar boven