• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke Zekering in Spectron SPA2200?

Goedemorgen Forumleden,

Het is eindelijk vrijdag, en heb straks weer tijd om aan mijn Corsaat te sleutelen!

Ik heb een versterker zonder zekering, deze werd niet met zekering geleverd, het gaat om een Spectron spa2200, 1/2ch

Deze versterker heeft het vermogen:

2x 60w RMS @4ohm

2x 100w MAX

Nu weet ik niet hoeveel ampere zekering ik er in moet doen aangezien ik geen boekjes met informatie over de versterker heb.

Ik had een rekensommetje gedaan: 2x6012=10 ampere! dus steekzekering 10A (rood) er in gedaan, deze brande meteen door!

Had ik nog een 30a zekering liggen, deze brande ook direct door!

Nu weet ik nog niet welke zekering ik nodig ben, er is ruimte voor 1 steekzekering.

Mijn 16mm2 voedingskabel zit direct op de + van de accu, met bij de accu een 30a glaszekering er aan (deze brand niet door).

Massa 16mm2 heb ik aan het chassis vast gemaakt met een schroefje, chassis natuurlijk opgeschuurd.

Remote kabeltje verbonden met versterker.

Heb verder nog geen speakers of RCA's aangesloten gehad.

Kan iemand mij helpen?

Terug
Naar boven