• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Werkt mijn airco nou of niet?

Goedeavond,

De eerste warme dagen zitten er weer op en nu heb ik een vraag met betrekking tot het aircosysteem uit mijn vectra uit 2008.

Ik heb een automatisch systeem. Echter het wordt in de auto niet zo koud als in mijn vorige auto. Het lijkt alsof mijn airco niet werkt. In het display staat netjes de temperatuur vermeld en dat hij op auto staat, maar tevens staat er ook eco. Eco betekend volgens mij niets anders dan dat de airco functie is uitgeschakeld om brandstof te besparen.

Als ik in het boekje lees zou je hem altijd handmatig moeten kunnen aanzetten door op de centrale knop van de airco te drukken. Er moet dan een menu tevoorschijn komen met o.a. Indien je dat hebt de instellingen van de standkachel en de standaard ventilatiestand in geval van het selecteren van auto. Er gebeurd dan echter niets. Wat zou dit kunnen zijn?

Kan ik bepaalde zaken zelf nakijken voor ik hem naar een garage breng?

Voor zover ik weet heeft de airco gewerkt al heb ik dat nooit echt getest.

Groeten van christiaan

@Nick-GSI wrote:vaak moet je goed hard op de middelste knop duwen

Welke middelste knop?

Vaak is het zo dat als je airco aanzet en je ECON brandt dan is er een probleem met je compressor of iets in die richting.

Het was inderdaad hard op de middelste knop drukken.

Dat is de knop waarmee je de ventilatie harder kan zetten.

Dank jullie voor de info.

Maar op de auto stand gebruikt hij dan de airco altijd of alleen indien nodig.

Het is toch altijd zo dat een airco moet "drogen" om stank te voorkomen?

Terug
Naar boven