• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

werkt Turtle Wax Headlight Lens Restorer voor koplampen?

Vectra-gts C

Post weinig
heeft iemand ervaring met :Turtle Wax Headlight Lens Restorer??

tips, hints, ervaringen etc aub.

de mijne blinken niet meer zo dus wil ze even behandelen en zag zon pakketje staan bij halfords voor 13,- ong.

Ik heb er geen ervaring mee.

Maar mijn mening is dat als de verwering van de koplampen dusdanig is dat je moet gaan wetsanden.

Heb ik ook gedaan.

Oude situatie:

DSCN1549.jpg

DSCN1547.jpg

Tijdens Wetsanden (korrel 600-800-1000-1200-1500-2000-2500-3000):

Korrel600-800-1000rechts.jpg

Korrel600-800-1000.jpg

Resultaat (Ultimate Compound van Meguiars):

UtimateCompoundrechts.jpg

UltimateCompoundLR.jpg

Laat maar even een foto zien van hoe je lampen er nu uit zien en hoe erg deze verweerd zijn.

En voor de kosten hoef je het niet te laten.

Het is wel duurder dan 13 euro, maar je hebt dan wel wat.

ja how how how, zo erg zien mijn koplampen er echt niet uit hoor!:P:P

een beetje bekrast aan de bovenkant, voor de rest iets minder helder maar echt niet zon krassen als die unit hierboven.

Ja die Turtle kit bestaat volgens mij uit van die schuurblokjes.

Lijkt me niet lekker werken. Daarom heb ik voor gewoon schuurpapier gekozen.

Persoonlijk denk ik dat die Turtle kit echt alleen hele lichte dofheid weg zou kunnen krijgen.

Heb deze week een setje Turtle geprobeerd om de koplampen van een Focus en van een Yaris te restylen. Spul werkt gewoon super goed. Ook de schuur blokjes werken makkelijk, had dat niet gedacht. Zit een doekje met UV bescherming bij, dus eigelijk te gebruiken voor één setje lampen en dan weer nieuw setje kopen.

zal best goed werken idd.

maar ik heb zelf thuis nog verschillende stappen WP schuurpapier liggen tot 3000 grit (kosten geen fluit natuurlijk) en een fles Meg's PlastX

waar ik ook aan heb zitten denken (misschien eens testen op een ouwe koplamp)

Opschuren met WP schuurpapier en dan ipv polijsten eens overspuiten met 2K blanke lak -> dat is tegenwoordig ook op de spuitbus te krijgen.

Dan is die ook goed beschermd.

Ik moet zeggen dat het best zweten is tijdens het wetsanden.

De originele UV-laag was vooral bovenin aan het afbrokkelen. Tijdens het schuren zie je dat je lamp daar als eerste dof zal worden. Maar de rest, dat was wel even werk voordat de hele lamp dof was.

ik heb dit ook aangeschaft op een beurs, als test om het te kunnen aan bieden bij mijn bedrijf. Van de week wil ik het uit proberen op mijn vectra en een hyundai van mijn collega. (heb 2 stejes) Ik zal hier mijn bevindingen posten.

@evertfisherman wrote:Ik ben zeker benieuwd.

13 euro is een leuke prijs in ieder geval voor zo'n setje.

Klopt er is nog een set tekoop maar dat was ruim 40 euro.

was van leaklock. Maar zit nog in de test fase, kan best zijn dat alles met de hand en 2k als afwerking beter is.

ik heb hier ook nog steeds een setje GTS koplampen liggen die inmiddels wel gewetsand zijn maar nog niet gepolijst.

nog geen zin/tijd voor kunnen maken.

@GTS Power wrote:ik heb hier ook nog steeds een setje GTS koplampen liggen die inmiddels wel gewetsand zijn maar nog niet gepolijst.

alleen de plastic kapjes zegmaar of de gehele lamp? en zijn ze te koop of?

@GTS Power wrote:ik heb hier ook nog steeds een setje GTS koplampen liggen die inmiddels wel gewetsand zijn maar nog niet gepolijst.

Goed bezig Tom.

Wetsander in hart en nieren :thumbup

Terug
Naar boven