• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wervelklep Zafira B

GRSBK

Post weleens wat
Als bij het uitlezen code P1112

(wervelklep vastgelopen)

Kun je daarmee met pech komen te staan???

(dat je dus niet meer kunt rijden)

bij mij bleef ie gewoon lopen.

vervanging vd wervelklep kost volgens de VOD € 602,90

zou voor de zekerheid ff kijken of de koppelstang niet los ligt.

dat is een ijzeren stangetje met een witte plastic kop erop, die in een zwart plastic stangetje zit geklikt.

op de 2e foto hieronder, zie je het ijzeren stangetje er los achter liggen.

dit was bij mij het geval, had wat dat betreft dus "geluk".

03062010036-11794.jpg

IMG_0175.jpg

bij mij bleef ie gewoon lopen.

vervanging vd wervelklep kost volgens de VOD € 602,90

zou voor de zekerheid ff kijken of de koppelstang niet los ligt.

dat is een ijzeren stangetje met een witte plastic kop erop, die in een zwart plastic stangetje zit geklikt.

op de 2e foto hieronder, zie je het ijzeren stangetje er los achter liggen.

dit was bij mij het geval, had wat dat betreft dus "geluk".

03062010036-11794.jpg

IMG_0175.jpg

@GRSBK wrote:Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

kun je het stangetje wel makkelijk van links naar rechts bewegen???

@GRSBK wrote:Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

@SigNumberOne wrote:@GRSBK wrote:Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

Kun je die stang van de wevelklep dan gewoon handmatig verschuiven

en eh wat doet die ty-rap eigelijk aan jou wervelklepstang???(1e foto)

@SigNumberOne wrote:@GRSBK wrote:Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

Kun je die stang van de wevelklep dan gewoon handmatig verschuiven

en eh wat doet die ty-rap eigelijk aan jou wervelklepstang???(1e foto)

die zwarte strip moet je soepel van links naar rechts kunnen bewegen.

zoniet, zit je wervelklep inderdaad vast.

die 1e foto is niet van mijn auto, heb ik "geleend" van een duits forum.

ze hebben de wervelklep daar vastgezet, maar de storing blijft dan komen.

die zwarte strip moet je soepel van links naar rechts kunnen bewegen.

zoniet, zit je wervelklep inderdaad vast.

die 1e foto is niet van mijn auto, heb ik "geleend" van een duits forum.

ze hebben de wervelklep daar vastgezet, maar de storing blijft dan komen.

Vind het maar allemaal raar

maar heb net de BC uitgelezen

STORING wervelklep (P111261)

is verdwenen!!!

Vind het maar allemaal raar

maar heb net de BC uitgelezen

STORING wervelklep (P111261)

is verdwenen!!!

GRSBK, ik rij al een tijdje (zeker 2 maanden) met Zafira 2.2 16v met een foutmelding P111261, zonder oplichten van het motormanagement lampje, dus zonder dat ik het wist. Naast het storend rijgedrag (treuzlen bij optrekken) lijkt me derhalve niet echt kwaad te kunnen. De wervelklep blijkt niet vast te zitten, kan gewoon soepel met de hand bediend worden, dus hier geen storing. Recent is de motortemperatuursensor vervangen (kosten minder dan 1000 Euro) en nu presteert de motor stukken beter, bijna als vanouds (doch het probleem is niet helemaal van het toneel). Misschien een tip. Overgang van een 2.2 naar een 1.6 lijkt met een grote stap, is een 1.8 niet een goede middenweg gezien de pks. Vraag wat is jouw ervaring met de HD benzine pomp en druksensor heb jij die inmiddels ook vervangen ?

Ik zie dat 'zfsg' een soortgelijk probleem heeft, zie 'ECOTEC', x20xev, hij heeft ook nooit een echte oplossing kunnen vinden.

GRSBK, ik rij al een tijdje (zeker 2 maanden) met Zafira 2.2 16v met een foutmelding P111261, zonder oplichten van het motormanagement lampje, dus zonder dat ik het wist. Naast het storend rijgedrag (treuzlen bij optrekken) lijkt me derhalve niet echt kwaad te kunnen. De wervelklep blijkt niet vast te zitten, kan gewoon soepel met de hand bediend worden, dus hier geen storing. Recent is de motortemperatuursensor vervangen (kosten minder dan 1000 Euro) en nu presteert de motor stukken beter, bijna als vanouds (doch het probleem is niet helemaal van het toneel). Misschien een tip. Overgang van een 2.2 naar een 1.6 lijkt met een grote stap, is een 1.8 niet een goede middenweg gezien de pks. Vraag wat is jouw ervaring met de HD benzine pomp en druksensor heb jij die inmiddels ook vervangen ?

Ik zie dat 'zfsg' een soortgelijk probleem heeft, zie 'ECOTEC', x20xev, hij heeft ook nooit een echte oplossing kunnen vinden.

Terug
Naar boven