• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie kan mij helpen met de juiste keus?

Onderbroekie

Post veel
Ik heb hier een Pioneer mp3 radio deh-p77mp

En een pioneer 150 watt reservewiel subwoover.

Nu wil ik een versterker aan gaan schaffen, om alleen de subwoover aan te sturen.

Wat raden jullie mij aan?

Ik wil met een remote kastje zodat je de bass kan minderen en verhogen.

Mijn budget is ongeveer 100 a 150 euro ( ik weet is goedkoop maarja ben geen fanatieke audio gebruiker )

wat ik wil wete:

Merk

Prijs

en wat voor aansluit materiaal ik nodig heb

Ik zou als ik jou was een klein monoblokje kopen als je er puur de sub mee wil aansturen. Jbl heeft wel redelijke kwaliteit voor geringe prijs.

Bijv bij ron de vries, jbl monoblockje van 175w rms voor 119 euro.

Dat zou prima moeten werken op die sub.

Benodigdheden:

rca kabels

radio -> versterker

voeding/massakabel

accu -> versterker

bekabeling

sub -> versterker

Succes!

Originally posted by Plf

Benodigdheden:

rca kabels

radio -> versterker

voeding/massakabel

accu -> versterker

bekabeling

sub -> versterker

Bij die voedingskabels moet je ook een passende zekeringhouder en zekering opnemen die in je motorruimte komt om een eventuele sluiting onderweg naar achteren op zich te nemen. Kleinigheidje maar het bespaart je een auto.....

Overigens zijn er ook complete kitjes te vinden waar de benodigde kabels en stekkers in zitten.

Klopt als een bus, leek mij logisch, maar zijn inderdaad dingen om te vergeten. Ik vind dat het probleem van die 'complete kits' is dat de kabels te lang/kort zijn, of te dun/dik. Je kan beter zelf op maat maken, dan weet je zeker dat het netjes pas is allemaal.

Mocht dat monoblok van 119 euro je nog te duur zijn, dan moet je kijken voor een 2 kanaals versterker die je brugt en die rond de 150w rms @ 4ohm zit.

Succes.

tnxs voor de tips heren!

ik zal er binnekort werk van maken op dit moment ff alles afbetalen dan lekker audio systeempje inbouwen:thumbup

als je hulp nodig hebt met inbouwen moet je even een gil geven! ik wil wel helpen.. :D en idd jbl is goed

en ja ik zou ook voor een monoblock gaan als het alleen voor de sub is!

kabel setjes kan je ook bij mediamarkt halen..

zijn niet eens zo duur..

zit alles is..

van kaliber o.i.d

origineel gepost door R.Frankhuisen

als je hulp nodig hebt met inbouwen moet je even een gil geven! ik wil wel helpen.. :D en idd jbl is goed

en ja ik zou ook voor een monoblock gaan als het alleen voor de sub is!

kabel setjes kan je ook bij mediamarkt halen..

zijn niet eens zo duur..

zit alles is..

van kaliber o.i.d

Ouwee bedankt voor je hulp !

ik ga jou zeker een gil geven :jerry

moet ff sparen denk dat het in maart wordt dan ga ik alles halen :thumbup

origineel gepost door R.Frankhuisen

is goed jongen!! ik hoor de gil vanzelf wel! als je nog vragen heb.. youre welcome :vertag

Ouwe maar ff een vraag, ik wil geen gat boren voor de stroomkabel van men versterker hoe gaan we dit oplossen :P

[/quote]

Bij die voedingskabels moet je ook een passende zekeringhouder en zekering opnemen die in je motorruimte komt om een eventuele sluiting onderweg naar achteren op zich te nemen. Kleinigheidje maar het bespaart je een auto.....

[/quote]

Wat bedoel je daarmee Roelof?

Bedoel je dat ik me auto in de fik kan steken? ff serieus nu maak je me echt bang

ik heb een 4 kanaals hertz versterker tekoop. is te gebruiken als monoblock 380 watt.

heb complete bekabeling erbij (het beginners pakket met zekkering in de + kabel)

er is geen mogelijkheid tot aansluiten van een remote controll kastje.

voor 125 euro op te halen met doos en bekabeling.

ik heb er een tijdje een hertz sub op gehad van 350 watt rms

origineel gepost door robert_corsa

ik heb een 4 kanaals hertz versterker tekoop. is te gebruiken als monoblock 380 watt.

heb complete bekabeling erbij (het beginners pakket met zekkering in de + kabel)

er is geen mogelijkheid tot aansluiten van een remote controll kastje.

voor 125 euro op te halen met doos en bekabeling.

ik heb er een tijdje een hertz sub op gehad van 350 watt rms

Ik zoek juist 1 met een remote controll kastje zodat ik de bass kan minderen als andere mensen in de auto rijden :P

origineel gepost door robert_corsa

Kan je op je radio de bas niet minderen? Appart voor de sub bedoel ik. Zelf hebik een hertz mono met remote kastje. Werkt pretig

het kan wel via de radio maar daar ben ik te lui voor, wil liever 1 die je aan kan sluiten op de versterker

@Onderbroekie:

zorg dat er een zekering zit binnen 30 cm vanaf de + pool van je accu. Dus onder de motorkap met die zekering.

Doe je dit andersom en je zekering zit in je auto, dan heb je bij een sluiting hetzelfde idee als een gloei spiraal in een oven.

Wat dus idd je auto kan kosten. Bang hoef je niet te zijn maar zorg ervoor dat dit zo is. anders kan hij echt afbranden. Een eenmaal brandende auto krijg je niet zomaar uit.

Terug
Naar boven