• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie kan mijn helpen??

origineel gepost door wim-v6

hoop t van niet.

Voorals nog kan het voorkomen dat AF EN TOE je mm lampje tijdens rijden gaat branden, deze is dan weer uit na volgende start.

dit is echter zonder nadere gevolgen.

Willem

Soms gaat me lampje branden, hoe kan het dat het bij andere niet gebeurd?

Heb een pakking met 1 gat er in en zo gemonteerd als dat het moet gat bij de plunjer.

Als ie DIRECT gaat branden zal de EGR kapot zijn.

en als ie af en toe gaat branden is er niks aan de hand, als het lampje nooit gaat branden zal er veelal rustig gereden worden zodat waarden niet worden overschreden.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Als ie DIRECT gaat branden zal de EGR kapot zijn.

en als ie af en toe gaat branden is er niks aan de hand, als het lampje nooit gaat branden zal er veelal rustig gereden worden zodat waarden niet worden overschreden.

Willem

Hij gaat afentoe branden,

Bedankt verder

egr wordt tijdens deceleren gecontroleerd door het vacuum(map sensor) de egr wordt dan volledig open gestuurt.

als de de waarden dan niet overeenkomen met de in de uce geprogrammeerde waarden gaat het mm branden.

door de dichte pakking wordt het verbrandingproces echter niet verstoort en blijft de motor goed lopen.

de egr werkt alleen op deellast tussen 10 tot 85 procent van het vermogen wanneer er minder of meer gevraagt wordt is de egr dichtgestuurt.

dit verklaart ook gelijk het probleem dat bij een defect egr de motor beroert loopt, door koolafzetting in de egr-klep loopt de klep niet meer dicht en blijft een stukje open staan.

doordat de uitlaatgassen nu over het hele vermogen gebied vrijspel hebben gaat de motor beroert lopen

Wim,

Ik heb ook het gaatje in het gasklep huis iets opgeboord, en hierdoor ging die heel beroerd stationair lopen. Ik heb er uiteindelijk maar een boutje aan de nippelkant ingedraaid, en deze weer op de orginele diameter geboord.

Enig idee wat's wrong?

Welk motortype??

als het een X16XEL-II / Z16XE / X18XE1 / Z18XE betreft kan je de dealer effe laten inleren, dan ben je er ook vanaf.

Willem

Z1.8xe. Ik zal het in mijn acbterhoofd houden. Op een sporadische storing na ( vaak na hem even de sporen gegeven te hebben) is het nu zonder problemen. egr is afgedicht.

Terug
Naar boven