• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wie o wie kan me helpen corsa B met iets onder de motorkap

miktille

Post weinig
goeieavond

wie kan me helpen met dit ding ik weet de naam er niet van

het gaat om un corsa b uit 2000 motor type x1.4xe 1.4 16v

ik heb vandaag un spaghetti spruitstuk op mijn broer zijn corsa Gezed

nou wil ik weten wat voor ding dit is en wat voor functie die heeft

en kan ik die er wel uit halen...? ik heb er wat foto's bij Gedaan

ik hoor het wel van jullie

Achtkarspelen-20120419-00218.jpg

IMG-20120419-00215.jpg

Dat is de SAI, secondary air injection. Blaast lucht in de kat net na starten op de kat sneller zijn werk te laten doen. Kan je er zo uithalen.

@joop1970 wrote:Dat is de SAI, secondary air injection. Blaast lucht in de kat net na starten op de kat sneller zijn werk te laten doen. Kan je er zo uithalen.

oke dus ik kan het er al maal wel weg halen ..?

ook dat zwarte ronde ding daar lopen wel stekkers heen ..?

Ja, kan helemaal weg. Stekker kan je eruit halen en ergens aan vast tywrappen oid. Alleen maar extra gewicht.

@joop1970 wrote:Ja, kan helemaal weg. Stekker kan je eruit halen en ergens aan vast tywrappen oid. Alleen maar extra gewicht.

oke bedankt van je hulp joop topie :thumb

ik zou het er vanavond afhalen :D

Trouwens alleen die stekker die bovenop de stofzuiger zit he, niet die met de meest rechtse pijl, daar zit alleen het vacuum slangetje op wat weg kan. succes

Vacuum klepje zonder slangen aangesloten laten hangen aan de Veerpoot...

anders krijg je storing

Willem

@wim-v6 wrote:Vacuum klepje zonder slangen aangesloten laten hangen aan de Veerpoot...

anders krijg je storing

Willem

oke ik zou het er morgen weer even op zetten

maar dat Vacuum slangen met dat geel en wit rond ding tussen die moet er wel weer tussen tog ..?

GR mike

Bij mij zit dat klepje zonder slangen eraan, alleen stekker erop zit wel een slangetje aan op de foto, maar die loopt nergens heen).:

Nieuweklepdekselcombo003.jpg

DraadboomCCennieuwevoorruit013.jpg

oke dus als ik het goed snap

is het al 1 de stekker erop zetten verder hoeft dat slangetje er niet op met wit geel rondding er tussen op mijn foto's ziet

(even tussen door op corsa zit geen Airco)

klopt..

ik heb m op mijn auto nooit gehad, omdat de originele motor ook geen Secundaire luchtpomp had...

ik had al een C16XE uitlaatspruitstuk liggen, dus dat zilveren potje en buisjes ontbreken ook bij mij..

Nieuweklepdekselcombo001.jpg

Willem

Terug
Naar boven