• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie weet ofdat dit zal passen: Astra H wie kan me helpen

didi

Post weleens wat
hallokes,

ik ben namelijk van plan om mijn kunstof stuur in te ruilen voor een leder stuur

nu is mijn vraag zal mijn huidige airbag hierin passen?

mijn wagen is van 2008 en het stuur is van 2006

onderdeelnummers:

stuur: 13231661

airbag: 13288176

wie kan me hierbij helpen???

Airbag past altijd zijn namelijk altijd hetzelfde in de H(kwa vorm), de stekker van je airbag gaat in de CIM dus elk stuur moet gewoon passen.

Volgens mij is dat niet helemaal waar. Tijdens het wisselen van mijn stuur kwam ik er achter dat er 2 soorten zijn (let op het binnenwerk, niet op het stuur zelf):

$(KGrHqZ,!h4E6GpGDyyqBOp9wVlC8Q~~60_12.JPG

$T2eC16h,!)kE9s4,ButeBQ4L-OGs,w~~60_12.JPG

Ik heb de 1e variant en toen ik de tweede variant via marktplaats gekocht had kreeg ik de airbag er met moeite in en stak hij een stukje uit. Het binnenwerk was niet goed over te zetten! Het is dus van belang dat je het zelfde type neemt! (mocht ik er naast zitten dan hoor ik het graag, kan ik ook weer verder met mij zoektocht ;) )

het bovenste stuur heeft de center plaat van een stuur zonder stuurwielbediening, het onderste stuur heeft de juiste centerplaat.

ik vermoed dat daar het verschil in hoogte uit voort komt m.b.t. het passen van de airbag.

Greetz Dolf

@corsa1963 wrote:het bovenste stuur heeft de center plaat van een stuur zonder stuurwielbediening, het onderste stuur heeft de juiste centerplaat.

ik vermoed dat daar het verschil in hoogte uit voort komt m.b.t. het passen van de airbag.

Greetz Dolf

Ik geloof je maar dat is wel apart :) Er zat bij mij standaard al stuurwielbediening in het de airbag paste niet goed in de onderste variant...

Terug
Naar boven