• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wie weet waar er een omega op de sloop/spanningsprobleem hel

Dat is 'n starter toch, voorschakelapparaat ?

Die heb ik nog liggen.

Orgineel Opel (van de Omega B1 i.d.g.).

Dat is 'n starter toch, voorschakelapparaat ?

Die heb ik nog liggen.

Orgineel Opel (van de Omega B1 i.d.g.).

ok, ik heb een probleem, ik heb geen spanning op de linkerkant, zekering is ok, want als ik deze verwissel met rechts dan doet alles aan de rechterkant het prima!

wat kan het zijn......relais? hoe kom je erachter als het een relais is.............?! overigens is dit probleem plotseling gekomen, de boordcomputer geeft ook niets aan, dat doetie wel als je lamp stuk is.

in het ergste geval kan ik een draad trekken vanaf de rechterkant?!

bvd:wors

ok, ik heb een probleem, ik heb geen spanning op de linkerkant, zekering is ok, want als ik deze verwissel met rechts dan doet alles aan de rechterkant het prima!

wat kan het zijn......relais? hoe kom je erachter als het een relais is.............?! overigens is dit probleem plotseling gekomen, de boordcomputer geeft ook niets aan, dat doetie wel als je lamp stuk is.

in het ergste geval kan ik een draad trekken vanaf de rechterkant?!

bvd:wors

>> Jerremy u2u-de mij om eens te kijken naar jouw probleem.. <<

ik heb helaas geen schema van de Omega met Xenon.

wel van de Vectra-B.

daar zie ik dat er een regelunit zit in of bij de linker koplamp.

Ik weet niet hoe dat bij de omega zit, maar die zou kapot kunnen zijn.

wat ook kan is dat de lampcontrole unit kapot is.

Ik zou beginnen met meten in de zekering kast bij de zekering van de linker koplamp zekering 22 links / zekering 31 rechts.

kijken wanneer het licht aanstaat of er spanning komt bij de zekering.

dit probleem kan worden veroorzaakt door een defecte lichtschakelaar, zekering, defecte lampcontrole unit, kapotte regelunit Xenon, en starter.

Willem

Bedankt Willem:thumbup

Nou die regelunit die zal wel heel zijn iig. De unit die (werkend) uit mijn Omega kwam, doet het niet op de lamp van Omega 20000. Ook na wisselen zekeringen, ging de lamp niet werken,

Mijn ('prutserige amateur in auto-electra' :P) conclusie zou dan zijn dat er vóór die zekering(kast) iets al niet goed gaat ?

Regelunit is wat anders als een Igniter (starter).

ik zou eens moeten kijken hoe het bij jouw zit jeroen.

Willem

Terug
Naar boven