• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie weet wat dit is ? (airbag module Astra F)

KadAstra-EF

Forumbewoner
Hoi medeforummers,

Gisteren in de Astra van mn stiefzoon de middenconsole wat tussen de stoelen zit verwijderd.

Tot mijn verbazing kwam ik dit tegen (zie de foto)

Nu heeft mijn F1 dit niet maar de F2 weer wel.

Er loopt een dikke gele kabel vanuit dat kastje naar achter het middenconsole met de draaiknoppen.

Het is een automaat, zou het daarmee te maken hebben ?

Ik weet het niet dus mischien dat jullie het weten ?

Gegevens auto:

Opel Astra F GLS hatchback.

X1.6SZ automaat.

Bouwjaar 1995

Rik :)

15wj5i0.jpg

Ahaaaa, Vreemde plaats, had zoiets dan achter het dashboard verwacht maar nee dus.

Weten we dat ook weer. Bedankt voor je reactie !

In mn eigen F heb ik hem niet dus ik keek even vreemd op haha

@KadAstra-EF wrote:Ahaaaa, Vreemde plaats, had zoiets dan achter het dashboard verwacht maar nee dus.

Weten we dat ook weer. Bedankt voor je reactie !

In mn eigen F heb ik hem niet dus ik keek even vreemd op haha

Hahaha, ja idd rik, ze moeten het maar een plaats geven ;)

Ik ben de laatste tijd ook wat platen aan het afschroeven en kom dan ook frequent dingen tegen die ik er niet verwacht.

Ze kunnen ook niet ALLES achter het dashboard proppen hé ;)!

In deze box zit ook een vertragingssensor, deze meet de vertraging van de auto en bepaald daarmee onder andere samen met de botssensoren in de motorruimte of de airbags uit moeten. Vandaar dat er ook een pijl op staat, welke kant voor moet ;)

Beste allemaal,

Waar zitten die bewuste botsensoren dan? Heb namelijk zelf mijn hele astra F al eens uit elkaar gehaald en dan ook helemaal, maar nog nooit iets tegen gekomen.

Ik heb ze zelf ook nog nooit gezien, maar ze zouden er moeten zijn. Heb op school geleerd dat deze altijd in een auto zitten, maar of dat bij een opel zo is???

Zitten geen botssensoren in de neus, alleen de afgebeelde unit en indien je zijbags hebt zitten er in de deuren units die een impact vaststellen en bepalen of de airbag wel of niet geactiveerd moet worden.

Inderdaad, De Astra-F / G hebben geen Botssensoren in de neus, alleen in het kastje van de Airbag sturing zit een Crash Sensor..

Zijairbags hebben vaak wel hun eigen sensoren..

Willem

Botssensoren, zitten wel al in sommige Vectra's C...

Mijn Buurjongen zijn BMW 325i Coupe 1993 had wel botssensoren... deze zaten op de Veerpoten links en rechts..

willem

In mijn tijd dat ik als receptionist bij een autobedrijf heb gewerkt hadden we keer een 3 serie coupe (1999-2003) ter reparatie

2x nieuwe velgen, zij airbags (in deur of stoel, weet niet meer), gordijn airbags, en de nodig styl kappen.. te hard een stoep op gereden met uitwijk manouvre.

De airbags alleen al kostte meer dan 2 nieuwe orgininele BMW LM velgen ! dan kwam er nog inbouwen bij, afwerking etc.. halve dag werk.

2 velgen verwissellen kwartiertje ofzo.

Dus die zij-crash sensoren werkte wel degelijk bij die kar ! Leuk ook als je niet all risk verzekerd bent lijkt me. Kan je mooi uit eigen zak je airbags lappen die voor jan lul opgeblazen zijn, en misschien nog wel met het geluid hebben gemaakt van een leeglopende, achtergelaten doedelzak terwijl ze het laatste lucht uitkuchen in je gezicht :jerry

yep, ik ook.

Het midden console van een Astra zonder airbag past ook niet in een met airbag trouwens he.

Andersom wel. Het bakje achter de handrem is nl. onderdieper bij de versie's met airbag, want daar zit die module onder.

@Jerremy wrote:en misschien nog wel met het geluid hebben gemaakt van een leeglopende, achtergelaten doedelzak terwijl ze het laatste lucht uitkuchen in je gezicht :jerry

Niets zegt "schaap" duidelijker dan airbags die dit zonder aanleiding doen king:

Terug
Naar boven