• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wielen staan schuin, en trillingen..

Hoi,

Het viel mij op dat mijn achterwielen vrij schuin staan, met de bovenkant wijzen ze naar binnen..

Doordat ik dat zag keek ik dus ook naar mijn banden, en het binnenste vlak is echt compleet weg gesleten!

De rest van de band is nog als nieuw...

Dat worden dus 2 banden.. maar ik wou toch al andere velgen hebben dus ik heb een mooi setje 17 " velgen met goede banden op marktplaats gezien en gekocht.

De standaard velgen waren ook 17" en de bandenmaat was 215/45/17 en die ik nu heb is 225/45/17.. weinig verschil dus.

Ik heb mijn auto op de dag dat ik de nieuwe wielen er onder gezet had naar de garage gebracht boor uitlijnen en apk keuren, oja en de wielen balanceren ivm trillingen in het stuur.

Goed... €430,- verder ivm reparatie voor apk enz en ik haal mijn auto weer op, staan de wielen er nog net zo onder!

Nu vertelde de monteur mij een heel verhaal over dat ze niks kunnen doen aan de achterwielen, ze kunnen niks afstellen ofzo dus ik moet maar met scheef staande wielen door rijden..

Dit lijkt mij niet normaal? Dit vreet banden...

En met die nieuwe velgen hoor ik dus tussen de 40 en 80 kmh een joelend geluidalsof er een wiellager kapot is.

Dit komt doordat de banden cuppen volgens de monteur.. niks aan te doen, de velgen zouden te breed zijn...?

Dit had ik ook al met de oude velgen dus dat lijkt me een beetje sterk.

Weet iemand hier of ik er iets aan kan doen?

Ik heb de nieuwe wielen nu zo'n 3 weken en nu is het al duidelijk zichtbaar dat de banden schuin afslijten..

Het zijn bridgestone potenza banden..

En dan nog iets, mijn stuur blijft trillen na het balanceren, de eerste keer ben ik direct terug naar de garage gegaan om ze opnieuw te laten balanceren, dus weer opnieuw gedaan.. en het is wel minder geworden maar als ik over de 100 kmh rijd begint het toch wel aardig te trillen weer..

De velgen zijn wel recht volgens die bandengast.

Kan er een andere reden zijn waardoor hij trilt?

Het zijn wel velgen met een andere steek.. 5x112, ik heb nieuwe schuifbouten en centreerringen gekocht dus daar zal het niet aan liggen toch?

Lang verhaal.. hoop dat iemand raad heeft en dat er wat aan te doen valt.

Het gaat trouwens om een Astra coupé uit 2000, 2.2 16v

Terug
Naar boven