• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wiellagers slecht met nog geen 300KM!!

Vinci

Post veel
Heb mijn auto APK laten keuren, maar er werd gemeld dat mijn voor wiellagers speling hebben en geluid maken. Ook zouden ze wat rauw aanvoelen bij het draaien aan het wiel...

Maar de lagers zijn er nog geen 300 kilometer geleden vers in gezet een maandje terug ongeveer! Dus ontstond er twijfel, maar bij terug rijden over een lekker glad asfaltje en koppeling in had ik zowaar het idee dat ze wat suisden inderdaad....:hmmz

Nou waren het volgens mij lagers van het merk Optimal, dat zou door SKF gemaakt worden. Lijkt me geen slechte kwaliteit??

Ik heb ze bij onderdelendirect.nl vandaan, dus had ze even gebeld en ze laten twee nieuwe komen. Tot nu toe krijg ik erg goede service bij die gasten, kan niet anders zeggen!:thumbup

Iemand ervaring mee? En wat kan het anders zijn, de bak?

Nou, het was dus toch onzin, want de herrie die zij hoorden was de benzinepomp...

Dat heb ik nu opgelost en de wagen is zo stil als wat....(behalve de motor natuurlijk!:D)

Ik ken een Polo 6N2 die om de zoveel tijd wiellager rechtsachter kapot blijft lopen of je alles nou volgens specificaties vast zet of niet :hmmz

origineel gepost door InjectTheVenom

Ik ken een Polo 6N2 die om de zoveel tijd wiellager rechtsachter kapot blijft lopen of je alles nou volgens specificaties vast zet of niet :hmmz

Ok, maar is het huis waar de lager inzit wel volgens spec?

Fijne apk garage dan.

Ik hoor ook vaak zat lawaai achter of voor.

Maar ik ga niet gelijk roepen dat de wiellagers slecht zijn.

Vaak is het een gecupte band.

Dat kom je pas te weten als de wielen van de vloer af zijn en je geeft het wiel een slinger.

Terug
Naar boven