• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Woofer/versterker afstelling

Atteman

Post weinig
Hey,

Heb gisteren een nieuwe woofer+versteker ingebouwd, dit icm met de alpina iva d310r..

Nu vind ik de bas een beetje zeurend klinken en pakt hij niet alle tonen die uit de bas zouden moeten komen, hoe kan ik dit afstellen?

Het betreft de versterker: JBL GTO-5355

En woofer: JBL GT5 1204BP

Hulp erg gewenst!

Ik weet niet wat er allemaal aan instellingen op zit maar de meest simpele instelling is de aansluitdraden op de woofer wisselen, dan geef je hem een fasedraai van 180 graden (op sommige versterkers ook een instelling) waardoor het signaal beter kan samen vallen met de speakers.

Een beetje spelen met het filter op de versterker en radio (indien mogelijk) en als je de mogelijkheid hebt ook spelen met de filters op je gewone speakers kan veel recht zetten om frequentiegebieden te verdelen over de speakers en woofer.

Ik weet niet wat er allemaal aan instellingen op zit maar de meest simpele instelling is de aansluitdraden op de woofer wisselen, dan geef je hem een fasedraai van 180 graden (op sommige versterkers ook een instelling) waardoor het signaal beter kan samen vallen met de speakers.

Een beetje spelen met het filter op de versterker en radio (indien mogelijk) en als je de mogelijkheid hebt ook spelen met de filters op je gewone speakers kan veel recht zetten om frequentiegebieden te verdelen over de speakers en woofer.

En stel bijvoorbeeld alleen op je radio af of alleen op je versterker. Anders ga je dubbel op doen en dan heb ik het over filters etc.. Ik heb gewoon op van alles lopen draaien op versterker en geluisterd wat er veranderde. Op deze manier toch redelijk goed kunnen afstellen maar vind het moeilijk blijven. Alles op radio uitgeschakeld dus heb alleen op versterker afgsteld ;) En de bass was het mooist met LPF aan en de hz beetje instellen op gevoel met meeste bass. En dan kun je subsonic nog vaak doen voor extra bass dacht ik.

En stel bijvoorbeeld alleen op je radio af of alleen op je versterker. Anders ga je dubbel op doen en dan heb ik het over filters etc.. Ik heb gewoon op van alles lopen draaien op versterker en geluisterd wat er veranderde. Op deze manier toch redelijk goed kunnen afstellen maar vind het moeilijk blijven. Alles op radio uitgeschakeld dus heb alleen op versterker afgsteld ;) En de bass was het mooist met LPF aan en de hz beetje instellen op gevoel met meeste bass. En dan kun je subsonic nog vaak doen voor extra bass dacht ik.

Terug
Naar boven