• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wordt de oldtimerregeling bevroren?

wizardnl

Post weinig
via autoblog.nl :

In Nederland zijn auto’s van 25 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Zo is het al heel lang, en zo mag het wat ons betreft ook blijven. De kanten boordjes van de GristenUnie vinden echter dat het aantal 200 D Mercedessen met visjes op de kofferklep inmiddels wel een maximum heeft bereikt, en stelt voor de regeling vanaf nu stil te zetten.

Dat betekent dat auto’s van 1983 en later nooit wegenbelastingvrij zullen zijn. Daar zijn al die mensen die op een klassieker-in-spé zitten te broeden natuurlijk niet blij mee, de waarde van hun auto zal immers keihard kelderen. De PvdA heeft al aangegeven wel iets te voelen voor het voorstel, het CDA weet het nog niet zeker. Komende week is de Kamer klaar met debatteren over de belastingmaatregelen, dus dan weten we meer.

De reden van dit alles? Het milieu natuurlijk. Stel je toch eens voor dat die vier extra oldtimers (op het brandschone LPG) zomaar gratis rond zouden mogen rijden.

me too.

mn d-dett is op 6 januari 2009 belastingvrij.

heb al bericht gekregen van de belastingdienst.

stond ook bij dat als ik er bezwaar tegen had dat ik ik dan een bezwaarschrift kon opsturen.

hahahaha.grapjassen!!

mooi belastingvrij houden.de oldtimerwereld is ook een belangrijke bron van inkomsten voor menig mens.hoop dat ze daar ook bij stil staan.

wat heeft eigenlijk de belasting met het milieu te maken,

het milieu wordt niets schoner of ik nu wel of niet belasting voor de auto betaal...

ze moeten gewoon een stok hebben om de hond te slaan.

hoe maakt hun niet uit.er is geen hypocrieter stuk vreten op de wereld dan politici.

er zijn genoeg voorbeelden waarbij het gewoon om de centen gaat.

rokerij,drank,peut..........noem maar op

origineel gepost door mantamartin

wat heeft eigenlijk de belasting met het milieu te maken,

het milieu wordt niets schoner of ik nu wel of niet belasting voor de auto betaal...

Met redeneert dat een oude auto meet uitstoot heeft. Daarnaast groeit de oldtimer markt gezien de hoge benzine/belasting prijzen. Ze zoeken dus een manier om meer geld te krijgen. Net als bij het vliegen gooien ze het nu op het milieu. De PvdA is lekker bezig zeker met de heer bos aan het roer.

laten we nu eens kijken waar de klo..zakken,heren politicie en dames in rijden,zich laten rijden met prive chauffeur en uiteraard onkosten vrij, er zijn er slechts 1 of 2 die met het zogenaamde groen lebel rijden,

het zogenaamde mileu lebel,en dan rijden ze nagenoeg alle in dikke 6 cil

een paar duizen lees gemiddeldt tussen de 80 tot 100.00 km

dat belast natuurlijk het mileu niet hoe kom je daar nu bij,maar die ouwe

bakkies van 25 jaar en ouder die dikwijls in handen van liefhebbers zijn,

uitzondering daar gelaten,en gemiddeldt nog geen 5 tot 6 duizen per jaar maken,die zijn zo smerig en vervuilend ,ze kunnen het nog net niet,maar het lieftst zouden de heren een wet maken dat als je auto 10 jaar is ben je

verplicht hem naar de scredder te rijden.

het is en blijf de melkkoe ons wagentje

vgr tonsr.

Dit zit er al jaren aan te komen en kan toch ook niet uitblijven, de kwaliteit van de auto is gewoon een stuk beter geworden en rijden te veel oude auto's over een paar jaar en hebben ze geen inkomsten meer.

Hoop dat ze de regeling alleen aanpassen, door het max. aantal kilometer met oldtimer te verlagen( makkelijk te ontwijken). of het wordt misshcien zoiets als verboden om in de drukke tijdstippen met de oldtimer te rijden...

Ik heb ook een leuke mercedes 500SEC gezien die over een half jaar oldtimer wordt, maar wacht het nog ff af want anders is het niet te betalen.

ze moete zich lekker met het vullen van de kerken bemoeien,maar dit gezeur of die mercedisen hebben wij hier in denhaag al een tijdje aan zien komen,omdat de alogtonen hier de oude diesels hebben ondekt en onze hobby vezieken door lekker goedkoop te rijden.:fy1:fy1:fy1:fy1

Terug
Naar boven