• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wteen jullie meer over deze auto

nee je moet de klauwen pakken van de 2liter, en dan gelijk nieuwe schijven en blokken erop...

ik doelde dus op dat de klauwen 1 op 1 gemonteerd kunnen worden op de naaf van de Corsa-B

Willem

dat is zeker mooi remmen wat je eronder hebt bedankt voor de info ik ga eens flnk zoeken naar reemerij liefst zo groot mogelijk want ik voel me nu niet vielig als ik op de rem druk gebeurt er ma vrij weinig

mvg

haha, dit was voor mijn combo-B (basis Corsa-B) ruim voldoende hoor...

en dat apparaat woog zonder extra lading incl gereedschap een goede 1300kg op de weegbrug de motor was een 1.6 16V X16XE met mantzel poiwerbox, en lexmaul spagetti

Willem

ging die combo dan nog wel vooruit met dat gewicht ??

da tot slot de laaste 2 vragen passen de remleidingen gewoon als ik dikkere klauwen monteer en willen er agter op ook schijven ??

mvg

jup, ik heb m reeds niet meer, staat op de sloop, moest te veel aan gebeuren, zal m eens opzoeken

willem

@wim-v6 wrote:Zou kunnen:

Corsa-B / tigra-A 1.6 16V: 254x20mm schijven

Kadett-E / Ascona-C / Astra-F / Calibra / Vectra-A etc etc Multipijnt 1.8 of zwaarder gemotoriseerd: 254x24mm schijven (ook wel Kadet / Astra GSi remmen genaamd)

deze laatste remt net effe lekkerder en is zonder aan te passen zo op jouw naaf te monteren, en is echt makkelijk te vinden op bijvoorbeeld de sloop.

Deze zit dan op bijvoorbeeld:

- elke Calibra 2.0i en 2.0 16v

- elke Kadett-E 1.8i (18E en 18SE motoren) 112pk en 115pk en 2.0i en 2.0 16V

- elke Astra-F 1.8 16V / 2.0i / 2.0 16V

- elke Vectra-A met 2.0i en 2.0 16V motor

zie het verschil (Ik ben van 236x20 geventileerd naar 256x24mm geventileerd gegaan):

geerwegupgrades001.jpg

Willem

op een Astra F 1.6 16v zitten ook 256x24 mm schijven, net als op vectra b1 1.6 16v 4 gaats.

Terug
Naar boven